عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزايش سهميه تسهيلات نوسازي در محلات هدف گلستان


افزايش سهميه تسهيلات نوسازي در محلات هدف گلستان

افزايش سهميه تسهيلات نوسازي در محلات هدف گلستان

 دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان از افزايش سهميه تسهيلات نوسازي و بهسازي محلات هدف استان در سال جاري خبر داد و گفت: در ابتداي سال جاري، پرداخت تسهيلات نوسازي و بهسازي به يكهزار و 700 واحد مسكوني در دستور كار قرار گرفت كه هم اينك اين سهميه به يكهزار و 767 واحد مسكوني افزايش يافته است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس" ابراهيم مبارك‌قدم" در گفت و گويي خبري، افزود: اين تسهيلات از محل بانك هاي مسكن و رفاه به متقاضيان واجد شرايط پرداخت مي شود.

به گفته وي، افزايش سهميه تسهيلات نوسازي و بهسازي محلات هدف از محل اعتبارات سال 95 بانك رفاه قابل پرداخت مي باشد.

مبارك قدم ادامه داد: بانك رفاه كشور براي پرداخت تسهيلات نوسازي و بهسازي به دو هزار و 500 واحد مسكوني محلات هدف در سال جاري اعلام آمادگي كرده كه سهم استان گلستان از اين ميزان، 67 واحد مسكوني اعلام شده است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان اظهاركرد: واحدهاي مسكوني مستقر در محلات هدف استان شامل بافت هاي فرسوده، سكونتگاههاي غيررسمي و بافتهاي تاريخي كه داراي سند مالكيت هستند مي توانند از محل اعتبارات سال 95 بانك رفاه استان از اين تسهيلات بهره مند شوند.

به گفته وي، متقاضيان واجد شرايط مي توانند از تاريخ 13/7/95 پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه http://facility.udrc.ir براي دريافت اين تسهيلات اقدام كنند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان افزود: اداره كل راه و شهرسازي پس از تجميع آمار متقاضيان در سطح استان، آنها را به اداره امور شعب بانك رفاه استان جهت بهره مندي از اين تسهيلات معرفي مي كند.

مبارك قدم، نرخ سود تسهيلات ياد شده را در شرايط كنوني و در دوران مشاركت مدني و فروش اقساطي (واگذاري سهم الشركه بانك) معادل 18% در سال بيان كرد و گفت: به موجب مصوبه سال 93 هيات محترم وزيران، پرداخت 10% از سود تسهيلات از تعهدات دولت خواهد بود.

 در استان گلستان دو هزار و 28 هكتار بافت فرسوده شناسايي شده كه 973 هكتار در شهرهاي گرگان و گنبد واقع شده اند.

همچنين مساحت سكونتگاههاي غير رسمي مصوب استان گلستان 405 هكتار برآورد شده كه در محدوده قانوني شهرها بوده و شامل قلعه حسن،كوي محتشم،انجيراب،اسلام آباد و اوزينه در شهر گرگان و سيدآباد،افغان آباد و بدليجه در گنبد كاووس مي شوند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .