عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نوسازي بافت هاي فرسوده گلستان با تسهيلات بدون سپرده


نوسازي بافت هاي فرسوده گلستان با تسهيلات بدون سپرده

 دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان اعلام كرد: تسهيلات بدون سپرده و با بهره كم براي نوسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان پرداخت مي شود.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس"ابراهيم مبارك قدم" در گفت و گويي خبري با اشاره به اينكه اين تسهيلات از مرحله پي ريزي به واحدهاي مذكور پرداخت مي شود، گفت: سال گذشته سهميه پرداخت تسهيلات در استان يكهزار و 300 واحد مسكوني بوده اما امسال يكهزار و 700 واحد مي توانند از اين تسهيلات بهره مند شوند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان افزود: از نیمه اردیبهشت سال 95 نيز تاکنون 500 واحد مسکونی در استان برای نوسازی از تسهیلات بافت های فرسوده بین 300تا 400 میلیون ریال بهره مند شدند.

مبارك قدم ادامه داد: تسهيلات نوسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان به ازاي هر واحد مسكوني در شهرهاي گرگان و گنبد 400 ميليون ريال و با نرخ 18 درصد است كه 10 درصد آن از محل يارانه بخش مسكن پرداخت مي شود.

وي اضافه كرد: در ساير شهرهاي استان نيز رقم اين تسهيلات 300 میلیون ریال مي باشد.

مبارك قدم با بيان استقبال گسترده مردم از پرداخت اين تسهيلات، ادامه داد: اين تسهيلات هم به متقاضيان نوسازي و هم به انبوه سازان پرداخت مي شود.

وي افزود: استفاده مردم و انبوه سازان از ضوابط تشويقي يكي ديگر از اهداف نوسازي و بهسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان براي حضور بيشتر مردم و انبوه سازان در اين مناطق مي باشد.

مبارك قدم خاطرنشان كرد: متقاضيان با مراجعه به اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل راه و شهرسازي و در شهرستان ها به ادارات راه و شهرسازي مي توانند از اين تسهيلات بهره مند شوند.

16 شهر استان گلستان داراي بافت فرسوده به مساحت بيش از دو هزار و 28 هكتار است كه 973 هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع شده اند.

بافت های فرسوده گرگان مرکز استان گلستان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .