عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح راهداري ويژه زمستانه راه و شهرسازي آغاز شد

همزمان با رژه ماشين آلات راهداري و امداد جاده اي گلستان:

طرح راهداري ويژه زمستانه راه و شهرسازي آغاز شد

طرح راهداري ويژه زمستانه راه و شهرسازي آغاز شد

همزمان با رژه ماشين آلات راهداري و امداد جاده اي سراسر گلستان در مقر فرماندهي نيروي انتظامي، طرح راهداري زمستانه اداره كل راه و شهرسازي استان نيز، آغاز شد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، در اين طرح، نيروها و ماشين آلات راهداري اداره كل راه و شهرسازي، پليس راه، اورژانس، هلال احمر و ديگر دستگاه هاي فعال در امدادرساني جاده اي استان به طور نمادين رژه رفتند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان در حاشيه برگزاري اين آيين در گفت و گو با خبرنگاران گفت: راهداران و عوامل راهداري با شروع برودت هوا از ماهها قبل در طول راه هاي استان استقرار داشته اند و چند نوبت عمليات برفروبي و نمك پاشي انجام داده اند اما طرح راهداري زمستانه اين اداره كل از امروز چهارشنبه به طور رسمي در سطح يك هزار و 700 كيلومتر از محورهاي برفگير استان به اجرا درآمد.

مهندس"علي بخش رستمي" ادامه داد: در اين طرح، 27 اكيپ راهداري با توان فني 415 راهدار و عوامل راهداري، عمليات راهداري را در طول 46 گردنه برفگير به طول 600 كيلومتر انجام مي دهند.

رستمي با بيان اينكه در طرح راهداري زمستانه امسال سعي شده كه توان فني راهداري و اكيپ هاي برفروبي تقويت شود، گفت: 182 دستگاه ماشين آلات سبك، سنگين و نيمه سنگين، عمليات راهداري زمستانه را در اين طرح برعهده دارند كه در صورت نياز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

وي با بيان اينكه طرح راهداري زمستاني 93 تا 15 فروردين 94 ادامه دارد، افزود: تمام تلاش اداره كل بر اين است كه با حداقل امكانات بيشترين خدمات به كاربران جاده ها در طول فصل زمستان ارائه شود.

رستمي تصريح كرد: 21 باب راهدارخانه ثابت و سيار نيز در اين طرح به لوازم گرمايشي و سوخت براي اسكان مسافران در راه مانده تجهيز شده اند.

اين مقام مسوول در گلستان ادامه داد: علي رغم هزينه هاي سنگين نوسازي و تعميرات ماشين آلات راهداري اما بدنبال پيگيري هاي بعمل آمده اداره كل و مساعدتهاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور بخشي از ماشين آلات راهداري اداره كل، تعمير اساسي، سرويس و آماده بكار شده اند.

رستمي خاطرنشان كرد: اقدامات لازم براي تهيه و تدارك نمك، شن و ماسه مورد نياز براي عمليات نمك پاشي در محورهايي كه بارش برف و يخبندان را داريم نيز، ديده شده است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: همچنين در راستاي آمادگي براي فصل زمستان ستاد راهداري زمستانه از مهرماه سال جاري آغاز به كار كرد و اقداماتي از جمله برقراري ارتباط و تبادل اطلاعات لازم با اداره كل هواشناسي استان و هماهنگي براي هم پوشاني محورها با ادارات كل راه وشهرسازي استان‌هاي مجاور انجام شد.

به گفته وي، برگزاري جلسات مستمر با اداره كل حمل ونقل و پايانه ها، پليس راه و دستگاه هاي امداد رسان جاده اي و ساماندهي اكيپ‌هاي راهداري و برفروبي، تيم‌هاي گشت و نظارت جاده اي، كشيك‌هاي شبانه و غيره، بخشي ديگر از اقدامات آماده سازي براي فصل زمستان بوده است.

رئيس شوراي هماهنگي راه و شهرسازي گلستان، نقش يكايك دستگاههاي حوزه راهداري و امداد جاده اي را مهم خواند و گفت: اداره كل راه و شهرسازي با پاكسازي و بازگشايي مسيرها و نصب تابلو و علائم مربوطه، امنيت عبور و مرور را در فصول سرما در جاده هاي استان تامين مي كند.

رستمي با تاكيد بر نقش دستگاههاي خدمات رسان در اين طرح، گفت: هلال احمر و اورژانس 115 با ارائه خدمات امدادي و پزشكي در مواقع بروز حوادث احتمالي طبيعي و رانندگي به در راه ماندگان ، شركت هاي امداد خودرويي جاده اي با ارائه كليه خدمات خودرويي و جابه جايي خودروهاي آسيب ديده در جاده ها و پليس راه نيز با برقراري نظم و اعمال قانون در برابر متخلفين، هر يك به طور مجزا، نقش مهمي در حفظ ايمني رانندگان در جاده ها ايفا مي كنند.

وي همچنين، نقش آگاهي بخشي و اطلاع رساني به موقع، پخش اخبار حوادث، انتقال نظرات و ديدگاههاي دستگاههاي خدمات رسان به مردم را بر عهده صدا و سيما و ارباب جرايد دانست و گفت كه تاثير اين نهادها و دستگاهها نيز بر هيچ فردي پوشيده نيست.

رستمي اضافه كرد: بي شك چشم اميد مسافران جاده اي در شرايط بحراني به اقدامات سريع راهداران دوخته شده و اين قشر زحمت كش و بي ادعا همچون سال هاي گذشته با همه وجود آماده هرگونه فداكاري و خدمات رساني به مسافران و در راه ماندگان خواهند بود.

مديركل راه و شهرسازي گلستان در پايان خواستار همدلي و هم سويي تمام دستگاه هاي امدادي و نظارتي مسوول جهت مديريت شرايط فصل سرما و ارائه خدمات مطلوب به مسافران جاده اي شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .