عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یکی از مهم ترین نیازها برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری ایجاد امنیت و آرامش خاطر مسافران و گردشگران است

در کارگاه آموزشی ویژه نیروهای مستقر در ستاد اسکان فرهنگیان گرگان عنوان شد:

یکی از مهم ترین نیازها برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری ایجاد امنیت و آرامش خاطر مسافران و گردشگران است

یکی از مهم ترین نیازها برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری ایجاد امنیت و آرامش خاطر مسافران و گردشگران است

یاسر قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان در کارگاه آموزشی ویژه نیروهای مستقر در ستاد اسکان فرهنگیان گرگان یکی از مهم ترین نیازها برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را ایجاد امنیت و آرامش خاطر مسافران و گردشگران بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان یاسر قندهاری در دوره آموزشی با عنوان نحوه آداب معاشرت و چگونگی جذب مسافر و گردشگر ویژه نیروهای مستقر در ستاد اسکان فرهنگیان گرگان که روز پنجشنبه 26 بهمن 96 در محل اردوگاه نشاط محور گردشگری توسکستان گرگان برگزار شد یکی از مهم ترین نیازها برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را ایجاد امنیت و آرامش خاطر مسافران و گردشگران بیان کرد.

وی در این کارگاه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی با مقوله گردشگری و راه های رونق آن و همچنین آشنایی با راه های جذب و ماندگاری مسافران در نهایت تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری ثابت برای مسافران بیان کرد.

قندهاری با اشاره به اهمیت گردشگری ، جایگاه گردشگر و بهره برداری مفیدی که شهرستان می تواند از حضور گردشگران داشته باشد بیان کرد: حضور و ماندگاری مسافران و گردشگران و انتخاب شهرستان به عنوان یک مقصد گردشگری از طرف مسافران می تواند باعث معرفی هرچه بیشتر جاذبه های طبیعی، مذهبی، تاریخی، صنایع دستی و ... به گردشگران و در نهایت باعث توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه وتجهیز ، کاهش کم و کاستی ها و پیشرفت ، احیای آداب و رسوم سنتی فراموش شده و در حال فراموشی و ... گردد.

وی افزود: علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش فراهم کردن خدمات و امکانات و زیرساخت ها، ایجاد غرفه های صنایع دستی، ایجاد تاسیسات گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی، حضور راهنماهای تور محلی در تاسیسات و واحدهای گردشگری برای همراهی مسافران با هدف معرفی هرچه بهتر جاذبه ها ، مهمان نوازی شهروندان و ... میتواند از مهمترین عوامل جذب گردشگران و مسافران به شهرستان باشد.

در ادامه در این کارگاه به بررسی مباحثی از جمله راه های جذب و ماندگاری گردشگر، شناخت و معرفی داشته ها، راه های بهسازی، مباحث اصول پذیرایی و فرهنگی، برخورد، ارتباطات کلامی و غیر کلامی و ... پرداخته شد.

 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .