عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری کارگاه آموزشی کوتاه مدت توانمندسازی جوامع محلی در گرگان

به مناسبت هفته گردشگری:

برگزاری کارگاه آموزشی کوتاه مدت توانمندسازی جوامع محلی در گرگان

برگزاری کارگاه آموزشی کوتاه مدت توانمندسازی جوامع محلی در گرگان

به مناسبت هفته گردشگری کارگاه آموزشی کوتاه مدت توانمندسازی جوامع محلی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان، به مناسبت هفته گردشگری دوره کوتاه مدت توانمندسازی جوامع محلی ویژه دهیاران، شوراهای روستای گردشگری، متقاضیان اقامتگاه های بوم گردی و تشکل های مردم نهاد شهرستان با حضور صفوی فرماندار گرگان،  قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی گرگان، گلدی زاده مدیرکل تعاون روستایی استان، علمشاهی رییس اداره تعاون روستایی شهرستان، مقسم رییس موسسه خودباوران کوثر، جرجانی رییس، متقی معاون اداره ورزش و جوانان استان، و جمعی دیگر از مسئولین روسای تعاونی های روستایی شهرستان با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، موسسه خودباوران کوثر، اداره تعاون روستایی گرگان، اداره کل ورزش و جوانان استان، اتحادیه شرکت تعاونی های روستایی شهرستان و موسسه دانش پژوهان میراث نگارستان در سالن اجتماعات اداره تعاون روستایی شهرستان برگزار شد.
در این جلسه صفوی فرماندار گرگان ضمن تسلیت ایام محرم و خیر مقدم به حاضرین موقعیت شهرستان گرگان را با توجه به قرار گرفتن بین دو استان تهران و خراسان، محلی برای عبور سالانه 20 میلیون مسافر حرم امام رضا(ع) بسیار مناسب خوانده و بیان داشت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان گرگان چه از نظر تاریخی، طبیعی و فرهنگی و ... باید از این فرصت و موقعیت جغرافیایی برای معرفی این جاذبه ها به گردشگران و مسافران استفاده کنیم.
وی افزود: امروزه مواهب الهی و طبیعی شهرستان گرگان اندکی مورد بی مهری قرار گرفته است، با توجه به اینکه گرگان چهارمین شهر تاریخی ایران به حساب می آید امیدواریم بتوانیم باهمکاری همه مسئولین و دست اندرکاران در حوزه گردشگری از فرصت های موجود بهره برده و به اهداف خود در حوزه گردشگری دست پیدا کنیم.
همچنین در این جلسه یاسر قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی گرگان، ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری اشاره کرده و ضمن تبریک این روز بیان داشت: هفته گردشگری امسال با شعار گردشگری ابزاری برای معرفی کالای ایرانی و گردشگری و تحول دیجیتالی برگزار می شود.
وی افزود: گرگان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود هر ساله به ویژه در ایام سفر شاهد حضور مسافران و گردشگران بسیار زیادی می باشد و با توجه به دارا بودن جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و صنایع دستی می تواند یکی از قطب های گردشگری و مقصد هدفی برای گردشگران باشد.
رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان با اشاره به وجود روستاهای هدف گردشگری در شهرستان گرگان، تاکید کرد: حضور دهیاران، شوراهای روستا و تشکل های مردم نهاد، در حوزه گردشگری در کنار مسئولین از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بتوانیم با همکاری هم پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری شهرستان را به گردشگران و مسافران معرفی کنیم.
قندهاری در پایان با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل در حوزه گردشگری ایجاد امنیت و آرامش مسافران در منطقه می باشد، گفت: با ارائه خدمات مناسب و معرفی کامل ظرفیتهای گردشگری همراه با ایجاد امنیت و آرامش میتوانیم گرگان را به مقصد گردشگران تبدیل کنیم و در نهایت با معرفی جاذبه ها و صنایع دستی متنوع منطقه که به عنوان نمادی از کالای ایرانی محسوب می شود به تحقق شعار سال و هفته گردشگری و حمایت از کالای ایرانی و استفاده از کالای ایرانی برای توسعه گردشگری دست یابیم.
در ادامه جلسه یک دوره آموزشی توسط عباس پیرمرادیان استاد پیشکسوت تورلیدری ایران و دیلم کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری برگزار شد.
در این کارگاه به مسائلی چون تاریخچه گردشگری، اهمیت گردشگری به عنوان یک صنعت در دنیا، اکوتوریسم و مشخصات چهارگانه آن، نقش زنان در توسعه اکوتوریسم و .... پرداخته شد.
و موضوعاتی چون جاذبه های گردشگری بیشمار کشور و شهرستان گرگان، درآمد حاصله از توسعه گردشگری و نقش آن در توسعه روستاها و ...، نقش مهمان نوازی در جذب گردشگران خارجی، استفاده از غذاهای متنوع به عنوان جاذبه های گردشگری، انواع گردشگری( داخلی، خروجی، ورودی)، اهمیت فضاسازی و ایجاد اوقات خوش در جذب گردشگران، الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته در زمینه گردشگری در دنیا و ... مورد بررسی قرار گرفت.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .