عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از بخش هاي مختلف حمل و نقل، حوادث جاده اي را كاهش مي دهد

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان:

استفاده از بخش هاي مختلف حمل و نقل، حوادث جاده اي را كاهش مي دهد

استفاده از بخش هاي مختلف حمل و نقل، حوادث جاده اي را كاهش مي دهد

 رئیس شورای حمل و نقل گلستان گفت: با استفاده از بخش هاي مختلف حمل و نقل اعم از هوايي، دريايي و ريلي، شاهد كاهش تبعات حوادث و تلفات جاده اي خواهيم بود.

 به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس" علي بخش رستمي" در گفت و گويي خبري اظهار داشت: هم اينك برابر آمارها 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر در كشور از طريق جاده ها صورت مي گيرد كه تبعات افزايش حوادث و تلفات جاده اي را در بر دارد.

رستمی با اشاره به نقش پررنگ حمل و نقل هوايي، دريايي و ريلي در حوزه سلامت، سرعت، امنیت و هزینه بخش مسافري و باري، گفت: هم اكنون قابلیت سرویس دهی حمل و نقل هوایی، دريايي و ریلي در درون و خارج از کشور وجود دارد كه در صورت بالفعل در آوردن اين بخش ها، حوادث جاده اي نيز كاهش خواهد يافت.

وي ادامه داد: مطلب مورد توجه ديگر این است که حمل و نقل هوایی، دریایی و ريلي، بازار و مشتري خود را دارد و مردم به خدمات اين بخش ها نیازمندند و از آنها استقبال می کنند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان اظهارکرد: يكي از قابليت هاي بالقوه موجود در اين بخش ها، خط ريلي اينچه برون – ترکمنستان – قزاقستان بود كه با احداث و بهره برداري آن، شاهد افزايش خدمات دهي در اين بخش خواهيم بود.

رستمي ادامه داد: توسعه بیشتر خط ریلی اینچه برون می تواند در توسعه بخش حمل و نقل و خدمات دهی به اقتصاد کشور، کمک مضاعفی داشته باشد.

وی اضافه کرد: شرایط و موقعيت جغرافیایی کشور نسبت به كشورهاي همسايه به اين دليل كه در مسیر چهارراه ارتباطی قرار گرفته، ويژه است؛ که بخش حمل و نقل ايران از جمله خط ريلي اينچه برون مي تواند در ترانزیت این کالاها به كشور چين و كشورهاي اروپايي، نقش مهمي را ايفا کند.

رستمي افزود: با وجود اين، سهم بخش حمل و نقل در قیمت تمام شده و انتقال تولیدات و محصولات در شرايط كنوني، پنج درصد است که بسيار ناچیز مي باشد.

وي، توزيع خدمات درون سازماني اين بخش را نيز، نامتوازن و ناهمسان دانست و گفت: به همين دلیل با مشکلاتی از جمله محدوديت منابع مالي در اين بخش ها روبرو هستیم كه سرعت خدمات دهی را كاهش داده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .