عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزايش حس مسووليت اجتماعي مردم، تلفات جاده اي را كاهش مي دهد

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان:

افزايش حس مسووليت اجتماعي مردم، تلفات جاده اي را كاهش مي دهد

افزايش حس مسووليت اجتماعي مردم، تلفات جاده اي را كاهش مي دهد

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان گفت: توجه مردم و كاربران جاده به قوانين و ضوابط و آيين نامه هاي رانندگي و افزايش حس مسووليت پذيري آنان در برابر اين قوانين، موجب كاهش تلفات جاده اي مي شود.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس"علی بخش رستمی" در جلسه شوراي حمل و نقل استان كه به منظور هماهنگي هرچه بيشتر خدمات نوروزي در اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان برگزار شد، اظهارداشت: براي نهادينه كردن رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در مردم، نيازمند فرهنگ سازي از سوي مجموعه حمل و نقل، رسانه ها و دستگاههاي متولي ديگر در استان هستيم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: اقدامات و تلاش هاي مجموعه حمل و نقل استان بايد به سمت بخشنده و كريم كردن راه ها و فرهنگ سازي استفاده از حمل و نقل عمومي سوق يابد تا ضمن كاهش تلفات جاده اي، خدمات رساني بهتري را به كاربران جاده ها داشته باشيم.

وي ادامه داد: در حال حاضر سهم استان در استفاده از حمل و نقل عمومي كمتر از پنج درصد است كه تنها با فرهنگ سازي، اين سهم افزايش خواهد يافت.

به گفته رستمي، اگرچه نمي توان آمار جرح و تصادفات جاده اي را به صفر رساند اما اين اقدامات نقش بسزايي در كاهش تلفات جاده اي و خدمات رساني مطلوب ايفا مي كند.

رستمي ادامه داد: برآيند تلاش هاي مجموعه شوراي حمل و نقل و دستگاههاي متولي است كه سفري ايمن را براي مردم و كاربران جاده ها رقم مي زند زيرا كه هريك از دستگاهها به تنهايي قادر به انجام اين وظايف مهم نيستند.

وي گفت: امروز در دنيا نيز شاهديم كه برآيند تلاش ها و خدمات مجموعه سرويس دهنده راه ها، ملاك كاهش سوانح و تلفات جاده اي و خدمات رساني مطلوب قرار مي گيرد.

اين مقام مسوول در گلستان با بيان اينكه موتورسواران و عابران پياده بيشترين سهم تلفات جاده اي را دارند، گفت: بخشي از تلفات جاده اي در حين انتقال مجروحان به بيمارستان ها و مراكز درماني و بخشي ديگر در سر صحنه اتفاق مي افتد.

رستمي اظهاراميدواري كرد كه تلاش مجموعه حمل و نقل و دستگاههاي متولي مي تواند اين آمارها را روز به روز كاهش دهد.

وي، برگزاري اين نشست ها را گامي در جهت عمل به تعهدات و انجام رسالت هاي قانوني و ماموريت هاي مشترك عنوان كرد و گفت: اين نشست ها موجب هم افزايي، بهره مندي از رهنمودهاي يكديگر و انتقال تجارب خدماتي مي شود.

در ادامه اين جلسه، هريك از اعضاي شورا به بيان تمهيدات نوروزي دستگاه مرتبط پرداختند و همچنين خواستار حمايت و استفاده از ظرفيت هاي قانوني و حقوقي شورا جهت دستيابي به اهداف دستگاهي شدند.

ادارات كل راه و شهرسازي، حمل و نقل و پايانه ها، راه آهن شمال شرق، هواشناسي و مديريت فرودگاهها، مديريت بنادر و دريانوردي، مديريت هواپيمايي هما در استان هاي مازندران و گلستان،

آزمايشگاه فني مكانيك خاك و شركت ساخت و نظارت بر پروژه هاي راهسازي، اعضاي شوراي حمل و نقل گلستان را تشكيل مي دهند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .