عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمیته فنی مدیریت جامع حوزه های آبخیز چهل چای در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل جلسه داد


کمیته فنی مدیریت جامع حوزه های آبخیز چهل چای در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل جلسه داد

با حضور مدیرطرح کلان ملی مدیریت جامع حوزه های آبخیز کشور ( IWM ) ،  معاون فنی و آبخیزداری و اعضای کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، اعضای هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و سایر اعضاء این کمیته از اداره کل حفاظت محیط زیست ، شرکت آب منطقه ای ، استانداری و سازمان جهاد کشاورزی جلسه کمیته فنی مدیریت جامع حوزه های آبخیز چهل چای در روز دوشنبه مورخ 17اردیبهشت ماه تشکیل گردیده ، بر ضرورت تهیه و تنظیم سند راهبردی به عنوان یک برنامه عملیاتی در سطح حوزه های آبخیز  چهل چای شهرستان مینودشت تاکیدشد .در آغاز این جلسه مهندس عبدالرحیم لطفی معاون فنی و آبخیزداری این اداره کل طی سخنانی مقدماتی پیرامون هدف و شرح وظایف تشکیل کمیته فنی و لزوم تهیه و تنظیم سند راهبردی اشاره کردند. در ادامه مدیر طرح کلان ملی مدیریت جامع حوزه های آبخیز کشور به اهمیت کلیه اقدامات به صورت هماهنگ در حوزه های رودخانه ای و حوزه های آبخیز تاکید کرد و گفت: این موضوع مانند یک تمرین هدفمند انجام کارتیمی خواهد بود که می تواند انتظارات همه ذینفعان و ذی مدخلان را تامین کند. دکتر سعدالدین در خاتمه پیشنهاداتی در ارتباط با اعضای کمیته فنی تشکیل شده مطرح و بیان داشتند : اعضای کمیته ترجیحاً باید اختیارات کامل داشته و ثابت باشند . به عنوان گام نخست نیز از دستگاه های عضو کمیته درخواست نمودند ضمن ارائه برنامه های انجام شده در سنوات گذشته ، پیش بینی لازم در خصوص برنامه های در دستور کار را در جلسات آتی مطرح نمایند.

دکتر شیخ ازاعضای هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان مشاور کمیته سند راهبردی در ادامه به ارائه مدل مفهومی در ارتباط با سطوح مختلف و اقدامات متعدد در زمینه مدیریت حوزه آبخیز پرداخته ، تاکید نمودند مدل مذکور خروجی ماه ها  مطالعه و مشورت های گوناگون با اساتید داخلی و منابع معتبر خارجی است که می تواند راهنمای مناسبی در جهت اهداف مدیریت جامع حوزه های آبخیز باشد.

در خاتمه مهندس لطفی ضمن جمع بندی ، برحضور فعال دستگاه های مرتبط تاکید داشتند و افزودند: بدون حضور فعال در این عرصه ، قطعاً نتیجه مدّ نظر به دست نخواهد آمد. همچنین در این راستا ضرورت ایجاد یک سیستم پیام رسان داخلی جهت تسریع در اطلاع رسانی برنامه ها و اقدامات مطرح گردید.

شایان ذکر است در حین برگزاری کمیته مذکور نقطه نظرات کارشناسان دستگاه های عضو پیرامون موارد مطروحه نیز به بحث و مورد بررسی وتبادل نظرقرار گرفت.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .