عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست کمیته فنی کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز استان گلستان برگزار شد

به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛

نشست کمیته فنی کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز استان گلستان برگزار شد

 
 

نشست کمیته فنی کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز استان گلستان برگزار شد

نشست کمیته فنی کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز استان گلستان با حضور دکتر شتایی، سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مهندس وحید، معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و نمایندگان سازمان‌های مرتبط با حوزه آبخیز، چهارشنبه، هفتم دی‌ماه در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست به ارایه روند برگزاری نشست‌های انجام شده در این حوزه پرداخت و گفت: در تعیین حوزه بحرانی آبخیز در استان نیازمند دریافت نقشه حوزه‌های آبخیز استان، جانمایی وضعیت مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری بر روی نقشه از محل اعتبارات استانی، تعیین حوزه‌های بحرانی و اولویت‌های پیشگیری و مدیریت بحران‌های طبیعی، تعیین شاخص‌های سلامت حوزه آبخیزداری و تبیین اهداف راهبردی کلان و پروژه‌های اجرایی جهت ارتقاء شاخص‌های سلامت حوزه آبریز استان هستیم.

 دکتر شتایی افزود: اکنون چهارده نوع مخاطرات دارای اولویت در استان گلستان شناسایی شده است و باید بر مبنای این مخاطرات، حوزه بحران را انتخاب و برنامه‌ریزی متناسب با آن صورت گیرد.

 وی در پایان بر ضرب‌العجل مدیریت آبخیز استان تأکید و خاطرنشان کرد: نیاز است تا براساس نتایج حاصل شده از عملیات علمی صورت گرفته بر روی لایه‌های مخاطراتی استان و همچنین بهره‌گیری از دانش علمی و جمعی کارشناسان و متخصصان این حوزه در زمینه لایه‌های مخاطراتی که تاکنون مورد عملیات علمی قرار نگرفته است، در حوزه مدیریت آبخیز استان اقدامات موثری صورت گیرد.

در ادامه معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه متاسفانه امروز کشور در مسائل محیط زیستی با مسائل جدی روبرو است گفت: وضعیت منابع طبیعی کشور در اکوسیستم‌های جنگل، مرتع و بیابان مناسب نیست و بحث سیل، فرسایش‌، مهاجرت‌های اکولوژیک و غیره این چالش‌ها را دوچندان می‌کند.

 مهندس وحید با بیان اینکه تمامی طرح‌های منابع طبیعی با نگاهی اقتصادی و بازاری انجام می‌شود گفت: نیاز است تا سایر ارزش‌ها از جمله ارزش گردشگری، ترسیب کربن و بسیاری از موارد دیگر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 وی در خصوص مدیریت جامع، بر انسجام بخشی دولت و مشارکت مردمی تاکید کرد و گفت: در بحث بهره‌برداری از منابع طبیعی باید به نقش جوامع محلی و زیست بوم توجه ویژه‌ای شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .