عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح توسعه وعمران (جامع) شهرهاي بندرگز ، آق قلا و سرخنکلاته ابلاغ شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان :

طرح توسعه وعمران (جامع) شهرهاي بندرگز ، آق قلا و سرخنکلاته ابلاغ شد

طرح توسعه وعمران (جامع) شهرهاي بندرگز ، آق قلا و سرخنکلاته ابلاغ شد
مدیر کل راه وشهرسازی ودبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان گلستان از ابلاغ طرح توسعه وعمران (جامع) شهرهاي بندرگز ، آق قلا و سرخنكلاته پس از سیر مراحل تصویب آن در شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران و ابلاغ آن از سوی استاندارو رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان به شهرداران شهرهای مربوطه درسال جاری خبر داد.
به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، "حسين محبوبي " در گفت و گوي خبري عنوان نمود: طرح هاي جامع سه شهر ذكر شده همراه با اسناد و مدارك آن شامل نقشه هاي كاربري، محدوده و پهنه بندي حريم، شبكه بندي معابر وضوابط ومقررات اجرائی و ساير اسناد توسعه اي آن براي اجرا تا افق سال 1405 ابلاغ شده است.
وي افزود: طرح های توسعه و عمران شهری(طرح جامع)، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری ها هستند که در این طرح ها برنامه ها و سیاست های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدودحریم و محدوده های شهری، رعایت کاربری ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و به عنوان سند اجرایی و الزامی درساخت و سازها در دستور کار شهرداری ها قرار می گیرد.
محبوبي افزود: طرح توسعه وعمران (جامع) شهرهای بندرگز، آق قلا و سرخنکلاته با بررسی های صورت گرفته از سوی شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران و با رعایت مصوبات و قوانین شورایعالی در محدوده های به مساحت حدود516هکتار برای شهر بندرگز، 1236 هکتار برای شهرآق¬قلا،160هکتار برای شهرسرخنکلاته مورد تصویب قرار گرفته و توسط دبیرمحترم شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران به استاندار استان گلستان ابلاغ گردیده است.
به گفته مديركل راه و شهرسازي گلستان، براي تهيه اين طرحها بالغ بر 1260 میلیون ریال از محل منابع ملي وزارت راه و شهرسازي هزينه شده است.
محبوبي با اشاره به اينكه تهيه اين طرحها از سال 1390 در دستور كار اداره كل راه و شهرسازي گلستان قرار داشت افزود: با ابلاغ این طرحها برابر ماده 7 قانون تاسيس شورايعالي شهرسازي و معماري ايران براي شهرداري شهرهاي بندرگز ،آق قلا و سرخنكلاته لازم الاجرمي شود .
اين مقام اجرايي گلستان خاطرنشان كرد: برابر اين طرح تمام اقدامات شهرداري براي توسعه و برنامه هاي اجرايي آن در چارچوب اسناد و مدارك ذيربط امكان پذير بوده و ايجاد تغيير در اسناد و برنامه هاي طرح جامع (اعم از مغايرت هاي اساسي و غير اساسي) نيز، منوط به رعايت ضوابط آيين نامه نحوه بررسي و تصويب طرح هاي توسعه و عمران شهري و ساير مصوبات شورايعالي خواهد بود.
وي در پایان خاطر نشان كرد :در چهارماهه اول سال جاری علاوه بر طرحهای فوق، پیگیری تصویب طرح تفصیلی ناحیه سه شهر گرگان، طرح تدقیق محدوده شهر گرگان و طرح تفصیلی شهر علی آباد کتول در مراجع ذیصلاح قانونی از اهم اقدامات حوزه معاونت شهرسازی ومعماری اداره کل در بخش طرحهای توسعه شهری ومعماری بوده است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان :
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .