عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی استان گلستان برگزار شد


سومین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی استان گلستان برگزار شد

سومین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی استان گلستان برگزار شد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری سومین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی استان گلستان با حضور مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و مسئولان انجمن‌های ادبی در عصر روز دوشنبه 19 شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قدرت دایمی هدف از برپایی این نشست را تبیین سیاست‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان توسط "مهدی قزلی"مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و رییس کارگروه امور انجمن‌های ادبی اعلام کرد و افزود: ارائه گزارش عملکرد مجمع انجمن‌های ادبی استان و ارائه شناسه برگ و طرح نامه‌های انجمن‌های ادبی گلستان از دیگر اهداف تشکیل این نشست صمیمی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به وجود بیش از 1000 تقاضای ثبت شناسه انجمن در سطح کشور، گفت: از این تعداد تاکنون به 322 تقاضا شناسه اهداشده است که سهم استان گلستان از این تعداد 49 مورد بوده است که تا به امروز 35 مورد موفق به اخذ شناسه شده‌اند که از این حیث استان گلستان در میان استان‌هایی که شناسه دریافت کرده‌اند رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

قدرت دایمی به عمده صحبت‌های "مهدی قزلی " اشاره کرد و ادامه داد: هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تشکیل جلسات شعری و فعالیت‌های ادبی، ارائه طرح برنامه‌های خوب برای قرار گرفتن در اولویت حمایت و ایجاد فضای مناسب برای ارتباط مستمر و بهتر با مردم با استفاده از ظرفیت شعر و ادب از عمده مطالب مطروحه مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و رییس کارگروه امور انجمن‌های ادبی بود.

وی در خاتمه، اظهار داشت: در پایان نشست پس از اهدای شناسه برگ انجمن‌های ادبی که موفق به اخذ شناسه شده بودند، به انجمن‌های شناسه دار و واجد شرایط؛ مبالغ تخصیصی طرحانه شان تقدیم شد.

شایان‌ذکر است عدالت محوری و درجه‌بندی انجمن‌ها بر مبنای سوابق، توجه به نیازمندی‌های انجمن‌ها، ثبت شناسه انجمن‌ها، نیازهای سخت‌افزاری و کتابخانه انجمن‌ها از عمده دغدغه‌ها و مطالب طرح‌شده توسط مسئولان انجمن‌ها در این نشست بود.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .