عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 2470 تخت بيمارستانی امسال تحويل می شود

معاون وزير راه و شهرسازی:

2470 تخت بيمارستانی امسال تحويل می شود

2470 تخت بيمارستانی امسال تحويل می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: دو هزار و 470 تخت بیمارستانی امسال تحویل می شود که در ارتقای شاخص های فیزیکی بهداشتی مناطق، بسیار موثر است.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "محمد جعفر علیزاده" در حاشیه بازدید از بیمارستان 120 تختخوابی شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگاران، افزود: همچنین با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و نگاه دولت به مقوله سلامت، این زیرساخت ها برای دستیابی دولت به اهداف نهایی سلامت نقش بسیار موثر دارد.

وی ادامه داد: طبق قانون بودجه سال 93، هم اینک 139 بیمارستان با حدود 24 هزار و 200 تخت در کشور در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان ها اولویت بندی شده است، اظهارکرد: از 139 بیمارستان درحال ساخت، 20 بیمارستان قبلا تحویل شده و در مرحله پرداخت مطالبات و کنترل نهایی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 28 بیمارستان نیز هدفگذاری شده که به شرط تحقق اعتبارات در سال 93 به نتیجه رسید.

علیزاده افزود: تاکنون حدود 9 بیمارستان با 1060 تخت تحویل شده و تعدادی از بیمارستان ها نیز مانند بیمارستان بندرگز، مراحل نهایی ساخت را طی می کنند که تا آخر سال تحویل می شوند.

وی، آمار بیمارستان های تحویل شده و در حال تحویل را، رقم خوبی بیان کرد و گفت: هم اکنون بدون استثنا در تمام کشور پروژه های بیمارستانی در دست ساخت است به طوری که در مراکز استان های بزرگ و تهران بیمارستان هایی با700 - 800 تخت و در مناطق دورافتاده و دسترسی کم، بیمارستان هایی با 35 تخت در دست ساخت است که نقش اورژانس و خدمات دهی اولیه را دارند و از آنجا به بیمارستان های مرجع ارجاع داده می شوند.

در این بازدید، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، فرماندار و بخشدار مرکزی و شماری دیگر از مسوولان شهرستانی، معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند.

بیمارستان 120 تختخوابی بندرگز هم اکنون 92.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دارای پلی کلینیک های فوق تخصصی و چهار بخش تخصصی داخلی، زنان و زایمان، کودکان و اطفال و جراحی و اتاق های عمل زنان، اصلی و سرپایی برای بخش اورژانس و بخش های مراقبت های ویژه CCU و ICU است. معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید قول مساعد داد که این بیمارستان جزو پروژه هایی است که امسال به اتمام می رسد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .