عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد مراکز تخصصی موجب تحول و احیاء صنایع دستی استان گلستان شده است

مهندس ابراهیم کریمی در مصاحبه با خبرنگار روزنامه شهروند؛

ایجاد مراکز تخصصی موجب تحول و احیاء صنایع دستی استان گلستان شده است

ایجاد مراکز تخصصی موجب تحول و احیاء صنایع دستی استان گلستان شده است

مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: یکی از اقداماتی که حوزه صنایع دستی استان گلستان را تحول بخشید ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی در سطح استان است و شکل گیری این مراکز در 9 شهرستان استان موجب افزایش تنوع و کیفیت محصولات صنایع دستی شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ پیش از ظهر امروز پنجشنبه مورخ 12 مهرماه مهندس ابراهیم کریمی در مصاحبه با خبرنگار روزنامه شهروند با اشاره به این که یکی از اقداماتی که حوزه صنایع دستی استان گلستان را تحول بخشید ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی در سطح استان است گفت: در حال حاضر با شکل گیری مراکز تخصصی صنایع دستی در 9 شهرستان استان تنوع و کیفیت محصولات صنایع دستی بالارفته و قابل رقابت در سطح ملی  می باشد.
وی افزود: صنایع دستی استان گلستان در گذشته از لحاظ کیفیت ,بازار فروش و بسته بندی تنوعی نداشت که با تلاش های صورت گرفته در چند سال اخیر و  شناسایی حلقه های مفقوده حوزه صنایع دستی استان گلستان , در رفع این کمبود ها قدم برداشتیم.
کریمی با تاکید بر این که مراکز تخصصی در سطح استان بدون تصرف اداره کل و تنها با مدیریت هنرمندان اداره می شود گفت: تنوع,طراحی و کیفیت تولید محصولات صنایع دستی هنرمندان از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان مورد ارزیابی و پیگیری قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیان کرد: حصیر بافی و نمدمالی در استان در معرض فراموشی بود و با تلاش هنرمندان و حمایت های اداره کل امروزه با افتتاح مراکز تخصصی در جای جای استان این محصولات جایگاه خود را در میان صنایع دستی تولیدی دراستان و کشور تثبیت کرده است.
وی با اشاره به این که در گذشته فروش محصولات صنایع دستی یکی از حلقه های مفقوده این حوزه در استان گلستان بوده است بیان کرد: با ایجاد بازارچه های صنایع دستی در سطح استان به دنبال افزایش فروش و در نتیجه حمایت از هنرمندان هستیم که در همین راستا با دردست ساخت داشتن 3 بازارچه صنایع دستی در استان , ایجاد حداقل یک بازارچه صنایع دستی در هر شهرستان را هدف قرار داده ایم.
کریمی در پاسخ به این پرسش که حوزه صنایع دستی استان در بحث اشتغال چه جایگاهی دارد  خاطر نشان کرد: صنایع دستی در 6 ماهه اول سال 97 تکلیف و تعهد اشتغال یک ساله خود را تحقق بخشیده و با ایجاد اشتغال برای بیش از تعهد خود در سال 97 دارای جایگاه مناسبی است.
وی با اشاره به این که غالب حوزه صنایع دستی استان گلستان در شهر ها و روستا ها مختص بانوان می باشد به طوری که از حدود 20 هزار هنرمند صنایع دستی استان 17 هزار نفر بانوان هستند گفت: از این رو اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تنها اداره کل در کشور می باشد که 100 درصد کارکنان حوزه صنایع دستی و حتی معاونت صنایع دستی استان را بانوان تشکیل می دهند.
ابراهیم کریمی در پاسخ به این پرسش که چه اقدامات و برنامه هایی برای توانمند سازی شاغلین حوزه صنایع دستی روستاها دارید بیان کرد: به تمامی ادارات شهرستانی تکلیف و ابلاغ کردیم تا با مراجعه حضوری و ارتباط با دهیاران و شوراهای روستایی بانوان روستایی فعال در حوزه صنایع دستی را شناسایی و آنان را برای دریافت کارت شناسایی و فعالیت هدایت و راهنمایی نمایند.
وی افزود : یکی دیگر از اقدامات حمایتی از هنرمندان صنایع دستی , اعطای تسهیلات ارزان قیمت است که خوشبختانه هیچ محدودیتی در ارائه این تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی نداریم.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .