عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در امر کتاب خوانی نیازمند نهضتی فراگیر هستیم


در امر کتاب خوانی نیازمند نهضتی فراگیر هستیم

در امر کتاب خوانی نیازمند نهضتی فراگیر هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در همایش تقدیر از فعالان حوزه نشر و کتاب استان گلستان که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، گفت: در امر کتاب خوانی نیازمند نهضتی فراگیر هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، عادله کشمیری ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و هفته وحدت به حاضران در آن محفل فرهنگی، ابراز کرد: افتخار ما این است که دینی داریم که معجزه اش کتاب است و رسولش به قلم و طلب علم و حضور در محافل علمی تاکید دارد.

وی ادامه داد: آمار نشر و آمار کتاب خوانی رشد خوبی را در این سال ها تجربه کرده است منتهی با میانگین جهانی هنوز فاصله داریم.

کشمیری در ادامه به وجود باشگاه های فعال کتابخوانی در استان گلستان و استقبال گلستانی ها از طرح های فصلی کتاب اشاره کرد و گفت: حضور پرشور گلستانی ها در نمایشگاه کتاب گلستان و وجود بیش از یکصد باشگاه کتاب خوانی در شهرستان کلاله ؛ نشان از علاقه و توجه مردم شریف این منطقه به کتاب و کتاب خوانی است.

این مدیر استانی به نقش کتاب در زندگی و مقوله کتاب درمانی اشاره کرد و ابراز داشت: این روش نقشی موثر در تخلیه احساسات و ایجاد لحظه های شاد و امیدبخش و تقویت تفکر مثبت در کودکان و نوجوانان دارد.

وی در پایان با یادی از تنی چند از اهل قلم استان گلستان که افتخار این دیار محسوب می شوند، اظهار کرد: موضوع کتاب محدود به ناشران و نویسندگان و اهالی آن نمی شود و همه باید در بسط و توسعه آن در جامعه کوشا باشیم.

شایان ذکر است همایش تقدیر از فعالان حوزه نشر و کتاب استان گلستان با حضور پرشور اهالی نشر و کتاب و دوستداران یارمهربان صبح سه شنبه 29 آبان ماه در موسسه میرداماد گرگان برگزار شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .