عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز طرح «تابستانه کتاب 98» همزمان با سراسر کشور در استان گلستان


آغاز طرح «تابستانه کتاب 98» همزمان با سراسر کشور در استان گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن دعوت از دوستداران کتاب و فرهنگ کتابخوانی، از آغاز طرح «تابستانه کتاب 98» همزمان با سراسر کشور از تاریخ 25 تیرماه تا سوم مرداد ماه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می کند. در این طرح کتابفروشی هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش ها پرداخت خواهد کرد.
وی ادامه داد: دوستداران و علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی می توانند با مراجعه به کتابفروشی های عضو طرح، کتاب های تالیفی را با یارانه 25 درصد و کتاب های ترجمه را با یارانه 15 درصد خریداری کنند.
این مدیر استانی خاطر نشان کرد: تاکنون ثبت نام  639 کتابفروشی از 31 استان کشور در این طرح تائید شده است که از این تعداد ۴۸۴ کتابفروشی از مراکز استان ها و 155 کتابفروشی در شهرستان ها هستند.
وی افزود: اسامی و مشخصات کتابفروشی های عضو طرح«تابستانه کتاب 98» به تفکیک هر استان  بر روی سایت  tarh.ketab.ir  قابل مشاهده است.
یادآوری می شود در این طرح، سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱۲۰ هزار تومان است و خریداران کتاب می توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب های مورد نیاز خود تهیه کنند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .