عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صنایع پیشرفته ارزش افزوده بالایی ایجاد می نمایند

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان :

صنایع پیشرفته ارزش افزوده بالایی ایجاد می نمایند

صنایع پیشرفته ارزش افزوده بالایی ایجاد می نمایند

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در نخستین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه صنایع پیشرفته در استان گلستان ، گفت : صنایع پیشرفته ارزش افزوده بالایی ایجاد می نمایند .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در نخستین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه صنایع پیشرفته در استان گلستان که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی و صنعتگران ، معدنکاران و تجار و بازرگانان استان در محل سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار گردید ، گفت : یکی از مشکلاتی که همیشه در استان احساس می کنیم این است که علی رغم وجود 1200 واحد تولیدی صنعتی در استان لیکن این واحدها ارزش افزوده خیلی بالایی ایجاد نمی کنند زیرا غیر از تعداد محدودی از آنها مابقی صنایع پیشرفته نیستند .

وی افزود : صنایع پیشرفته معمولا ارزش افزوده بالایی دارند و خروجی این صنایع بسیار بیشتر از صنایع معمولی است .

قوانلو گفت : بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران ، در سال 1394 ارزش تولیدات صنعتی استان گلستان 6415 میلیارد تومان و میزان سرمایه ای که برای بدست آمدن این میزان خروجی از واحدهای صنعتی استان هزینه شده نیز 4700 میلیارد تومان بوده است به عبارت ساده تر میزان سرمایه ورودی واحدهای صنعتی استان 4700 میلیارد تومان و خروجی آنها 6415 میلیارد تومان بوده است و این یعنی نسبت 1.36 در حالیکه میانگین کشوری این عدد 1.5 بوده است .

به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، استانهایی که صنایع پیشرفته تری دارند ، ارزش افزوده تولیدات صنعتی آنها بالاتر است بعنوان مثال در استان البرز نسبت ستانده به داده حدود 2 است یعنی ارزش افزوده تولیدات صنعتی آنها تقریبا دو برابر میزان سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی شان است .

وی گفت : برای حرکت به این سمت لازم نیست که حتما صنایع زیادی ایجاد کنیم بلکه می توانیم با هدایت واحدهای صنعتی موجود بسمت استفاده از روشهای نوین و صنایع پیشرفته و های تک به این سمت حرکت کنیم .

قوانلو افزود : کشورهای پیشرفته بسمت صنایع پیشرفته با ارزش افزوده بسیار بالا می روند و لازم است ما نیز با الگو برداری از آنها مسیر توسعه را با سرعت بیشتری طی نمائیم .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 399
  • کد خبر : 54055