عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارزش افزوده صنایع گلستان از متوسط کشور پایین تر است

رییس انجمن مهندسی صنایع ایران:

ارزش افزوده صنایع گلستان از متوسط کشور پایین تر است

ارزش افزوده صنایع گلستان از متوسط کشور پایین تر است

رییس انجمن مهندسی صنایع ایران گفت : میانگین متوسط ارزش افزوده صنایع در گلستان پایین تر از متوسط کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، فتح اله رییس انجمن مهندسی صنایع ایران در نخستین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه صنایع پیشرفته استان گلستان گفت : مزیت آفرینی با کسب و کارهای دانش پایه و صنایع پیشرفته محقق می شود.

فتح الله با بیان این که هم اکنون در موج چهارم صنعت قرار داریم ، گفت : در دنیای امروز نمی توان با روش های گذشته تصمیم گیری و راه گشایی کرد.

وی گفت : میانگین متوسط ارزش افزوده صنایع در استان گلستان پایین تر از متوسط کشور است اما این استان پتانسیل های خوبی برای گسترش صنایع پیشرفته دارد و کشاورزی یکی از ظرفیت های بالای استان است که از آن می توان استفاده کرد.

فتح الله با اشاره به نمونه های صنایع موفق در جهان و تولیدات آنها گفت : اختلاف ما با کشورهای پیشرفته آن است که در اکثر صنایع ما از الگوهای ناکارآمد استفاده می شود ولی در کمپانی های بزرگ از الگوهای مبتنی بر نوآوری , دانش و فناوری و خلق تکنیک های جدید بهره می گیرند.

وی افزود : برای برون رفت از این وضعیت باید از امکانات به روز مانند اینترنت و فصای مجازی بهره گرفت و در تولیداتمان به فاکتورهایی مانند محیط زیست، بهداشت،انرژی و جهت گیری آینده توجه کنیم.

رییس انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: صنایع برای پیشرفت باید بیشترین زمان را صرف خلق و توسعه مزیت های رقابتی و نیز حفظ این مزیت ها کنند.

وی افزود : علی رغم تمام تلاش ها و راهکارهای مثبت ، رویکرد مدیریتی ما از لحاظ توسعه زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در راستای شرکت های دانش بنیان همچنان به کندی پیش می رود.

فتح الله گفت: میانگین متوسط ارزش افزوده صنایع در ایران یک و نیم تا ۲است و از لحاظ شاخص رقابت پذیری کشور در رده متوسط جهان قرار دارد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 409
  • کد خبر : 54067