عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش بزرگ آموزشی پزشکان برای حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی در گلستان برگزار خواهد شد


همایش بزرگ آموزشی پزشکان برای حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی در گلستان برگزار خواهد شد

همایش بزرگ آموزشی پزشکان برای حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی در گلستان برگزار خواهد شد

در این نشست دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان ضمن خیر مقدم به مدیر کل تامین اجتماعی استان ، مهمانان وکارشناسان ستاد مرکزی و ریاست اسناد پزشکی و کارشناسان دو حوزه درمان مستقیم وغیر مستقیم ، از آمادگی کامل استان جهت آغاز فرایند حذف دفترچه های درمانی درحوزه درمان غیر مستقیم گفت ووجود همکاران پزشک در حوزه های تصمیم گیری از جمله نظام پزشکی استان وشهرستانها را از جمله نقاط قوت استان برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه نسخ درمان مستقیم در مراکز ملکی استان به صورت الکترونیکی نوشته می شود ، ابراز امیدواری کرد که این موضوع در حوزه درمان غیر مستقیم نیز با عنایت به اینکه 60 درصد نسخ روزانه و آنلاین به حساب پزشکان واریز خواهد شد ،با توفیق همراه باشد.

دکتر نصرتی از برگزاری همایش آموزشی مذکور با حضور 250 نفر از پزشکان استان در روز چهارشنبه 14 آذرماه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با حضور حداکثری در حرکت به سمت پرونده الکترونیک توفیق یابیم.

نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز ضمن تقدیر از آغاز فرایند حذف دفترچه ، این فرایند را به نفع دو حوزه بیمه ودرمان دانست و تاکید کرد که در سال گذشته در استان 401 هزار مراجعه بابت صدور یا تمدید دفترچه داشته ایم که با حذف دفترچه علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ ، کارکنان این حوزه نیز می توانند به سایر امور درشعب بپردازند.

دکتر زینلی رئیس اسناد پزشکی استان نیز تعاملات خوب در استان را زمینه ای برای توفیق طرح دانست وتاکید کرد که هر چند زمینه هایی برای مقاومت در اجرای طرح وجود دارد ولی نهایتا موارد انگیزشی سبب خواهد شد که طرح موفق شود و ما برای همایش فردا همه مقدمات را مهیا کرده ایم.

درادامه جلسه کتابی کارشناس مجری طرح در کشور گفت: استان گلستان بیست وهفتمین استانی است که طرح را اجرا می کند و این تجربه 26 استان دیگر می تواند نقطه قوت استان گلستان باشد.

وی افزود : طرح حذف دفترچه های درمانی در دنیا سابقه ای 60 ساله دارد و ما اولین نیستیم و با پرداخت آنلاین 60 درصد نسخ پزشکان امیدواریم که از این طرح استقبال شود.

کتابی تاکید کرد که کار ناظرین ومقومین اسناد پزشکی با اجرای طرح متفاوت خواهد شد و ما باید از این به بعد نگاه و رویکردمان را تغییر دهیم.

وی تاکید کرد که در این سیستم محرمانگی اطلاعات بیماران لحاظ شده و هر پزشک صرفا نسخ تجویزی خود را می تواند مشاهده نماید.

در ادامه جلسه حاضرین پرسشها وابهامات خود را مطرح نموده وپاسخ دریافت نمودند.

قابل ذکر است که با اجرای طرح حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان ، هم اکنون 96 درصد نسخ الکترونیکی است.

طرح حذف دفترچه های درمانی در درمان غیر مستقیم از سال 94 در برخی از استانهای کشور آغاز و به ترتیب به تمام استانها تسری پیدا کرد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .