عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کسب 33 مدال المپیاد استعدادهای برتر کشور توسط ورزشکاران گلستانی


کسب 33 مدال المپیاد استعدادهای برتر کشور توسط ورزشکاران گلستانی

کاروان اعزامی استان گلستان در رقابت های المپیاد استعداهای برتر ورزشی کشور موفق به کسب 33 مدال رنگارنگ شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان ‍، المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از تاریخ 30 آبان ماه با مشارکت 37 فدراسیون ملی در قالب 78 رشته ورزشی در سراسر کشور آغاز گردید. آقایان با 46 رشته ورزشی و بانوان با 32 رشته در این مسابقات به رقابت پرداختند ، که ورزشکاران نونهال گلستانی در این رقابت ها موفق به کسب 33 مدال رنگارنگ شدند.
در ادامه نتایج به‌ دست‌ آمده توسط ورزشکاران گلستانی در المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته‌های مختلف به این شرح است.
رقابت های استعدادهای برتر بوکس قهرمانی کشور با حضور 264 بوکسور در 18 وزن از یکم تا پنجم آذر با حضور 30 تیم از سراسر کشور در ورزشگاه امام علی (ع) زاهدان برگزار شد که امیر رضایی، فردین صید زایی و محمد امین کوهکن در اوزان 36 - 52 - 70 کیلوگرم موفق به کسب گردن آویز نقره شدند.مهدی کهساری، امیر حسین بختیاری، سید سجاد صداقت و امیر مصطفوی در اوزان 40 - 42 - 57 - 80 کیلوگرم به مدال برنز این رقابتها بسنده کردند.استان گلستان با وجود کسب 7 مدال در مجموع رده بندی تیمی هفتم شد.
نازنین زهرا شجاعی مهر تنها نماینده گلستان در وسیله پرش خرک به مدال طلای این دوره از مسابقات دست یافت و درپایان تیم تهران با کسب 125/65 امتیاز بر سکوی نخست ایستاد . تیم های البرز و خراسان رضوی به ترتیب با 121/85 و 111/7 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند .
اولین دوره رقابتهای استعدادهای برتر ژیمناستیک دختران کشور با حضور 66 ورزشکار دختر از 20 تیم از استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، بوشهر ، البرز ، اصفهان ، گیلان ، گلستان ، کردستان ، فارس ، سیستان و بلوچستان ، همدان، هرمزگان، زنجان، قزوین، مرکزی ، تهران، خراسان رضوی ، اردبیل ، لرستان و کرمان به میزبانی اردبیل برگزار شد.
تیم گلستان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته وزنه برداری در بخش دختران با حضور ۱۱۳ وزنه بردار حضور دارند و در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال به مدت سه روز از ظهر چهارشنبه هفتم آذرماه تا نهم آذرماه در سالن آزادی سنندج با یکدیگر رقابت شد. از بین ۱۷ تیم از سراسر کشور با کسب یک مدال طلا در وزن 59 کیلو گرم توسط پارمیدا محمودیان و یک مدال نقره در وزن 49 کیلو گرم توسط الیکا محمد خانی در جایگاه چهارم تیمی کشور قرار گرفت.در بخش پسران مدال برنز وزن 102 کیلو گرم به سینا حدادی رسید و تیم گلستان به مقام دهم این مسابقات دست یافت . لرستان با ۲ طلا، یک نقره و یک برنز، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و خوزستان با کسب یک مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز سوم شد.
تیم فارس با کسب ۲ نشان طلا و یک نقره بر سکوی نائب قهرمانی ایستاد.
این مسابقات با حضور 520 شناگر از 30 استان کشور در استخر پردیس دانشگاه فردوسی مشهد پیگیری شد که رضا صادقی شناگر گلستانی مدال طلا و نقره پروانه 50 و 100 متر مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور را از آن خود کرد.
این المپیاد با حضور بیست تیم از استانهای مختلف کشور در دو بخش تیمی و انفرادی به مدت پنج روز در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک برگزار شد. تیم دختران گلستان با حضور دیانا مقری - دل آرام رایج - فاطمه تازیکه - مهدیه الوند به مقام سومی مشترک با استان یزد این مسابقات دست یافت.
اولین دوره مسابقات استعداد‌های برتر کشور در رشته کبدی با حضور ۴۵۰ دختر کبدی کار نونهال کشور در قالب ۲۸ تیم از ششم تا نهم آذر ماه در سالن امام خمینی (ره) به میزبانی تبریز تیم کبدی استان گلستان نایب قهرمان این رقابت‌ها شد.
اولین المپیاد استعدادهای برتر کونگ فو و هنرهای رزمی دختران کشور در رده های سنی 12 تا 15 سال با حضور 275 رزمی کار از 31 استان در قالب 32 تیم برگزار شد.در بخش انفرادی در وزن منفی 51 کیلوگرم محدثه صباغیان از گلستان مقام دوم رسید، نفرات اول تا سوم این رقابت ها برای حضور در تیم ملی و شرکت در المپیک 2022 در سنگال دعوت می شوند.
مسابقات قهرمانی فوتوالی کاران نوجوان کشور در رده سنی ۱۱ تا ۱۵ سال در یزد و با حضور ۱۶ تیم به مدت سه روز در زمین ساحلی محمود آباد برگزار شد. در دیدار رده بند تیم گلستان با پیروزی ۲ بر یک در مقابل بوشهر در مکان سوم قرار گرفت.تیم فوتوالی استان گلستان به مقام سوم مسابقات فوتوالی استعدادهای برتر کشور دست یافت.
المپیاد استعدادهای برتر دو و میدانی در بخش پسران که با شرکت 260 ورزشکار از سراسر استان‌های کشور در 11 آبان ماه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد. در بخش پسران در دو 200 متر مبین کمی نژاد از گلستان بارکورد 23.28 مقام سوم را کسب کرد. در رله تیم گلستان با ثبت رکورد 2:06.93 مقام نخست را کسب کردند.در بخش دختران در ماده پرتاب نیزه مقام برتر را الهام قطوری از گلستان با ثبت رکورد 29.02 کسب کرد. در ماده پرتاب چکش شایلان کلته از گلستان با رکورد 33.13 مقام سوم را کسب کرد. در رشته پرش سه گام نجمه خرمالی از گلستان با رکورد 10.17 مقام سوم را کسب کرد.
در این مسابقات 165 دختر از استان های گلستان، زنجان، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران، هرمزگان، قم، البرز، کرمان و مازندران در 2 گروه به مصاف هم رفتند. در دیدار نهایی این المپیاد یکروزه که در مجموعه ورزشی 15هزار نفری شهدای کریم آباد گرگان برگزار شد، تیم گلستان با نتیجه 3 بر 2در برابر خراسان رضوی پیروز و به مقام قهرمانی رسید.
محمد مهدی حسینی دوچرخه سوار نونهال گلستانی موفق به کسب عنوان سومی المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور شد .این رقابت های به میزبانی استان خراسان رضوی در پیست مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) مشهد با حضور 105 ورزشکار از 27 استان کشور در چهار رده سنی12 تا 15 سال از 30 آبان لغایت 2 آذر برگزار گردید شرکت کنندگان در سه رشته ی مهارتی، تایم تریل انفرادی و بی.ام. ایکس با هم به رقابت پرداختند.
مسابقات دوچرخه سواری المپیاد استعدادهای برتر در بخش دختران به میزبانی استان البرز با شرکت 64 دوچرخه سوار دختر از ۱۸ استان انجام گرفت در رشته تایم تریل بهاره مهری از گلستان عنوان سومی را کسب کرد.
مسابقات والیبال استعدادهای برتر کشور با حضور ۳۱ تیم در شهرستان رامسر برگزار شد که در دیدار رده بندی این رقابت ها تیم های گلستان و فارس با هم به رقابت پرداختند که در پایان با نتیجه دو بر صفر تیم گلستان به پیروزی رسید و تیم پسران گلستان عنوان سومی این مسابقات را کسب کرد .
نماینده استان گلستان با قبول شکست مقابل نماینده استان تهران ، مقام دوم رقابت های المپیاد نونهالان زیر 13 و 14 سال کشور را کسب نمود. در این تورنمنت استعدادهای برتر زیر ۱۳ و ۱۴ سال با شناسایی بیش از ۷۰ بازیکن نخبه توسط استعداد یابان فدراسیون فوتبال به پایان رسید و نسل های آینده فوتبال ایران به سطح بندی سه گروه رسیدند تا در اردوهای آینده تیم های ملی حضور پیدا کنند .
نخستین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی تکواندو در رده‌سنی نونهالان و در گروه دختران یکم آذرماه با حضور ۲۰۴ هوگوپوش از استان‌های سراسر کشور به میزبانی هیات تکواندو استان گیلان و در سالن "کارگران" شهر رشت برگزار شد در این مسابقات تکاوندو کار نونهال گلستانی موفق به کسب عنوان سومی شد و در رتبه تیمی در جایگاه دهم ایستاد.
المپیاد استعدادهای برتر کشور در کشتی آزاد با شرکت ۳۰۸ کشتی گیر از 30 استان کشور در ورزشگاه شهید بابایی قزوین برگزار شد. در این مسابقات با هدف شناسایی و معرفی کشتی گیران مستعد نونهال در 12 وزن با یکدیگر رقابت کردند.
المپیاد استعداد‌های برتر بدمینتون پسران کشور با شرکت ۱۶۸ بازیکن از ۲۸ استان کشور، در سالن آکادمی بدمینتون شهرستان زنجان برگزار شد.در بخش یک نفره این پیکارها، محمدزرچی از خراسان رضوی و علی حیاتی از کرمانشاه به عناوین اول و دوم رسیدند و امیرحسین حسنی از زنجان و امیر رجبلو از گلستان بطور مشترک در مکان سوم ایستادند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .