عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندارد و فناوری اطلاعات گلستان، در تعاملی تازه


استاندارد و فناوری اطلاعات گلستان، در تعاملی تازه

استاندارد و فناوری اطلاعات گلستان، در تعاملی تازه

در نشست مشترک مدیران کل استاندارد و ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان بر استفاده از ظرفیت های طرفین و همکاری های دو جانبه تاکید شد.
مدیرکل استاندارد گلستان در این دیدار به وابستگی استاندارد و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: بدون رعایت استانداردها، فناوری اطلاعات، موفق عمل نخواهد کرد و بدون استفاده از فناوری اطلاعات در دنیای مدرن، استانداردها توسعه پیدا نخواهند کرد.
وی افزود: در سازمان ملی استاندارد ایران نیز، رویکرد نوین، بر بهره گیری هر چه بیشتر از فناوری اطلاعات برای سهولت، سرعت، دقت و شفافیت در کار تاکید دارد.
به گفته فرمانی یکی از این اقدامات در راستای توسعه دولت الکترونیک در اداره کل استاندارد گلستان، استفاده از سامانه سینا (سامانه نظارت بر اجرای استاندارد) بوده است که در اموری مانند صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد کالاهای مشمول استاندارد و پیاده سازی نظام خود اظهاری استاندارد، موجبات کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوعان، سرعت و شفافیت را فراهم کرده است.
دبیر شورای استاندارد گلستان در ادامه فرایند الکترونیکی اخذ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور را تشریح کرد و گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده و جعل این گواهینامه، در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور، برای شهرداری ها، کارتابلی پیش بینی شده که می توانند با نام کاربری و رمز عبوری که از طرف اداره کل استاندارد به آنها اختصاص داده شده، اقدام به گزارش گیری و بررسی تاییدیه های صادر شده برای آسانسورها نمایند بدون اینکه نیاز به فیزیک کاغذی این گواهینامه ها باشد.
فرمانی در ادامه افزود: در سامانه سینا، جامعه هدف عمدتا واحدهای تولیدی و آزمایشگاه های هستند و مراجعین با دریافت نام کاربری و رمز عبور می توانند بدون به مراجعه به دفاتر پیشخوان، از خدمات تعریف شده استفاده کنند.
مدیرکل استاندارد گلستان در پایان بر استفاده از ظرفیت های متقابل اعم از پرسنلی، فنی و فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: استاندارد یک فرهنگ است و کار بیشتر در این زمینه، موجب کاهش هزینه ها و ایجاد اطمینان خاطر در جامعه می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان نیز ضمن قدردانی از فعالیت های اداره کل استاندارد گلستان در زمینه فناوری اطلاعات، به پروژه های مشترک با دستگاه های دیگر پرداخت و برای همکاری با اداره کل استاندارد گلستان اعلام آمادگی و علاقمندی نمود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .