عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دفتر استانداردسازی خانه صنعت، معدن و تجارت در گلستان افتتاح شد

با حضور معاون سازمان ملی استاندارد ایران:

دفتر استانداردسازی خانه صنعت، معدن و تجارت در گلستان افتتاح شد

دفتر استانداردسازی خانه صنعت، معدن و تجارت در گلستان افتتاح شد
دفتر استانداردسازی خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با حضور معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران افتتاح شد.
در آئین افتتاح دفتر استانداردسازی خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، افتتاح دفاتر استانداردسازی را گام موثری در گسترش تعامل استاندارد، بخش صنعت و نهادهای پژوهشی کشور دانست.
وحید مرندی مقدم در جمع اعضای هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: استاندارد متعلق به صنعت است و تمام تلاش ما بر این است تا با کمک تشکل های میانجی نظیر دفاتر استانداردسازی، گردآورنده ی دغدغه مندان و متخصصین در حوزه های مختلف برای مشارکت در تدوین استانداردها و به تبع آن ارتقاء سطح استانداردها و پیوند دادن استانداردها به نیازهای روزآمد شده مصرف کنندگان باشیم.
معاون سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی اعضای هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان که جمعی از تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی گلستان هستند به تلاش های سازمان ملی استاندارد ایران برای حذف موازی کاری ها که یکی از دغدغه های تولیدکنندگان می باشد اشاره کرد و گفت: این مساله تولیدکنندگان برای ما قابل درک است و به همین منظور مدت زمانی است که برای حل این مشکل، تمهیداتی اندیشیده شده و خوشبختانه در حال حاضر در شرف اجرایی شدن است.
وی به سامانه مشترک بین سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت جهاد کشاورزی و وزات بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: سامانه ایجاد شده، شرائطی را فراهم کرده که بر اساس آن یک نمونه مشترک اخذ شده از یک واحد تولیدی معین، می تواند به تمام پارامترهای مورد آزمون سازمان های تابع وزارت های ذکر شده پاسخ دهد. 
مرندی مقدم در پاسخ به دیگر مساله طرح شده از سوی اعضای هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص مساعدت نهادهای نظارتی با تولیدکنندگانی که تلاش خود را برای ادامه حیات مصروف می دارند گفت: اجازه بدهید وقتی از مساعدت حرف می زنیم، منظورمان زیر پا گذاشتن حقوق مصرف کنندگان نباشد.
وی افزود: تمام تلاش سازمان ملی استاندارد در رویکرد جدید برای کمک به ادامه حیات تولید کشور بر این است تا نسبت به تولیدکنندگانی که تلاش می کنند تا حداقل شاخصه های کیفی را رعایت کنند، مساعدت کند و لذا وقتی یک واحد تولیدی که چندین خط تولید و محصول تولیدی دارد، با فعال بودن حتی تعدادی این خط ها و نه همه آن، استاندارد راه را برای ادامه تولید آن واحد باز می گذارد اما این همکاری به این معنی نیست که ما در برابر تولیدکنندگانی که نسبت به سلامت و ایمنی مردم بی اهمیتند، اغماضی نشان دهیم.
مرندی مقدم هدف خود را از سفرهای استانی، ارتباط راحتتر و تعامل بیشتر با بدنه تولید و صنعت استان ها و استماع سخنان، انتقادات و مشکلات همکارانی استانی دانست.
افتتاح دفتر استانداردسازی خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان، اولین برنامه معاون سازمان ملی استاندارد ایران در سفر 2 روزه اش به گلستان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

دفتر استانداردسازی خانه صنعت، معدن و تجارت در گلستان افتتاح شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .