عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح توسعه تامین مالی خرد و تشکیل 40 گروه خودیار در استان

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:

اجرای طرح توسعه تامین مالی خرد و تشکیل 40 گروه خودیار در استان

اجرای طرح توسعه تامین مالی خرد و تشکیل 40 گروه خودیار در استان

 

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از تشکیل40 گروه خودیار برای بهره مندی از طرح توسعه تأمین مالی خرد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، موسی بی باک در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی که از اجزاء برنامه اشتغال فراگیر است در شهرستان های آزادشهر – گرگان –آق قلا – کردکوی اجرایی شد.

وی افزود: این طرح به منظور افزایش توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی در مناطق روستایی و توانمند سازی افراد و بهبود معیشت روستائیان با مشارکت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، بانک کشاورزی و سازمان بهزیستی اجرا می شود.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: از این طرح افراد آسیب پذیر و کم درآمد در مناطق شهری و روستایی بویژه جوانان و زنان می توانند بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: طرح توسعه تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی علاوه بر انباشت پس انداز توسط اعضای گروه های خودیار ، امکان برخورداری از تسهیلات بانکی بدون نیاز به ضمانت و وثیقه برای روستائیان را فراهم آورده است .

بی باک اذعان کرد: گروه های هدف (گروههای خودیار) در این طرح شامل 15 تا 25 نفر عضو است که توسط مجری طرح دوره های آموزشی و ظرفیت سازی برگزار می شود.

وی گفت: از آغاز عملیات اجرایی طرح در استان گلستان تا کنون 40 گروه خودیار در شهرستانهای آزادشهر، آق قلا،گرگان و کردکوی تشکیل شد و کارگاههای توجیهی و آموزشی و سایر فرآیند مربوط به این طرح اجرا شده و به بانک معرفی شده اند .

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 447
  • کد خبر : 61162