عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارائه گزارش خسارات سیل گلستان در گردهمایی مدیران کل شیلات استانهای ساحلی و غیر ساحلی کشور


ارائه گزارش خسارات سیل گلستان در گردهمایی مدیران کل شیلات استانهای ساحلی و غیر ساحلی کشور

ارائه گزارش خسارات سیل گلستان در گردهمایی مدیران کل شیلات استانهای ساحلی و غیر ساحلی کشور 

در دومین روز از گردهمایی مدیران کل شیلات استانهای ساحلی وغیر ساحلی ایران در خرم آباد، مدیر کل شیلات گلستان به ارائه گزارش در خصوص خسارات وارده شده از سیل اخیر به مزارع پرورش ماهی استان پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اشاره به میزان بارندگی ها از ابتدای سال تاکنون در گلستان گفت: از ابتدای امسال میزان بارندگی در استان گلستان 350 میلی متر بوده که این میزان 75 درصد کل بارش سالیانه این استان است.
وی در خصوص میزان خسارات سیل به ظرفیت های شیلاتی استان خاطرنشان کرد:در پی سیل اخیر، 164 مزرعه پرورش ماهی گلستان از 20 تا 100 درصد مورد تخریب قرار گرفته اند که 75 در صد کل خسارات تخریب 100 درصدی را شامل می شود.
مدیر مل شیلات گلستان اذعان داشت: در بخش زیر ساختها 36 میلیار د تومان ودر بخش ماهیان پروراری وبچه ماهی 7 و7 دهم میلیارد خسارت برآورد شده که در مجموع حدود 44 میلیارد تومان خسارت به آبزی پروران استان وارد آمده است .
مهندس قدس علوی با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل تاکنون تجهیزات و نیروهای یگان حفاظت شیلات استان در حال امدادرسانی به هم استانی سیل زده هستند، تصریح کرد: در سیل اخیر بالغ بر 100 شناور ازسوی یگان حفاظت شیلات استان، تجهیز و ساماندهی شده و جهت خدمت رسانی به شهرهای مختلف استان از جمله گنبد کاووس، آق قلا و گمیشان اعزام شد.
لازم به ذکر است در این جلسه هریک از مدیران گزارش کاملی از بازدید خود از مزارع سیل زده در لرستان ارایه نمودند و به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در راستای پیشگیری از این چنین خسارات و جبران خسارات وارده به مزارع سیل زده پرداختند.
گفتنی است گردهمایی مدیران کل شیلات استانهای ساحلی و غیر ساحلی کشور، با حضور دکتر خون میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، همراه با بررسی مشکلات آبزی پروری استان لرستان، بازدید از پروژه ها و مناطق سیل زده این استان در شهرستان های الیگودرز، ازنا و دردود و به منظور بررسی خسارات وارده سیل اخیر به ظرفیت های شیلاتی کشور در خرم آباد برگزار شد.

ارائه گزارش خسارات سیل گلستان در گردهمایی مدیران کل شیلات استانهای ساحلی و غیر ساحلی کشور

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 368
  • کد خبر : 61402