عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی برپایی جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر در استان گلستان تشکیل شد


نشست هم اندیشی برپایی جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر در استان گلستان تشکیل شد

نشست هم اندیشی برپایی جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر  در استان گلستان تشکیل شد

نشست هم اندیشی برپایی جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر گلستان با حضور مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی گلستان با حضور نمایندگان دستگاه های مدعو در صبح شنبه 11 خرداد ماه تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شرکت کنندگان در این جلسه درباره اهداف برپایی این رخداد فرهنگی،گفت: توجه به تولید و اشتغال بومی، ایجاد نشاط و شادابی و حفظ وحدت اقوام، حفظ و گسترش فرهنگی غنی و اصیل روستائیان و عشایر، الگوسازی برای روستائیان و عشایر و انتقال به نسل آینده از عمده اهداف این رخداد فرهنگی بومی است.
وی ادامه داد: همچنین احیا فرهنگ و سنت اصیل روستایی و عشایری، معرفی پتانسیل های فرهنگی و هنری و گردشگری، شناخت اقوام  فرهنگ اصیل آن ها و نقش روستائیان و عشایر در جذب گردشگر از دیگر اهداف پیش بینی شده ویژه جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر گلستان است.
این مدیر استانی با تاکید به هم افزایی و تلاش برای تثبیت استان گلستان به عنوان «پایتخت فرهنگی اقوام» در سطح کشور با توجه به چند فرهنگی و تنوع اقوام در استان و رونق اقتصاد فرهنگ  و هنر، ادامه داد: برپایی غرفه های محصولات فرهنگی و هنری، تولیدات و توانمندی ها، موزه های روستایی، ایستگاه های فرهنگی و هنری شادمانه، اجرای موسیقی، مسابقه و سرگرمی های بومی و محلی و شعر خوانی و نقالی از عمده برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره به شمار می آید.
وی روستای زیارت گرگان، روستای اسلام آباد شهرستان کردکوی و روستای مرزبن شهرستان آزادشهر را به عنوان پایگاه های پیش بینی شده برای برپایی این جشنواره فرهنگی و هنری اعلام کرد و گفت: طبق پیش بینی های اولیه این جشنواره در هفته ی پایانی خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
یادآوری می شود در این جلسه هر یک از شرکت کنندگان  ونمایندگان دستگاه های مدعو نظرات و پیشنهادات خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر در گلستان ارائه کردند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .