عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح نظارت بر کشتارگاه طیور استان توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت


اجرای طرح نظارت بر کشتارگاه طیور استان توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان از اجرای طرح نظارتی کشتارگاههای طیور استان با همکاری اداره کل دامپزشکی ، اداره کل تعزیرات حکومتی ، انجمن صنفی کشتارگاههای طیور استان و بازرسان این سازمان از تاریخ 20/3/98 لغایت 20/4/98 به مدت یکماه در سراسر شهرهای استان گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ،علی اصغر اصغری گفت، بازرسان مقیم در شهرها با استقرار در کشتارگاههای طیور بر کلیه ضوابط و دستورالعملهای صادره نظارت داشته و با نظارت بر فرآیند ورود و خروج دام زنده و کشتار از ورود هرگونه مرغ زنده بدون فاکتور خرید و گواهی کشتاربه کشتارگاهها ممانعت می نمایند.

این مقام مسئول افزود، این طرح با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با تا کید بر مواردی از قبیل درج قیمت مصرف کننده بر روی بسته بندیها، الزام صدور فاکتور توسط کشتارگاهها و رعایت قیمت تمام شده اجرا میگردد.

وی در ادامه گفت، کلیه کشتارگاههای طیور ملزم به رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی و همکاری لازم با بازرسان این سازمان بوده و در صورت مشاهده هرگونه عدم همکاری و عدم رعایت قوانین برابر مقررات با واحد خاطی برخورد خواهد شد..

اصغری همچنین با اشاره به اهمیت اجرای این طرح بر اعمال نظارتهای لازم بر این مراکز توسط بازرسان این سازمان تاکید نموده و رعایت استانداردهای لازم و قیمتهای مصوب تعیین شده بر اساس کارگروه تنظیم بازار را برای کشتارگاهها بسیار حائز اهمیت و الزامی دانست.

وی در ادامه افزود، عدم همکاری با بازرسان،گزارش اطلاعات نادرست، عدم درج قیمت مصرف کننده، عدم صدور فاکتور به مشتریان و اخذ هرگونه مبالغ اضافی تحت هر عنوان توسط این مراکز تخلف محسوب و در صورت مشاهده ضمن تشکیل پرونده با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.

اصغری در خاتمه از تمامی شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مورد را از طریق سامانه تلفنی 124 به بازرسان این سازمان گزارش نموده تا سریعا مورد بررسی قرار گیرد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت،معدن وتجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 548
  • کد خبر : 62047