عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سیل ۲۵۸۰ میلیارد ریال خسارت به شهرک های صنعتی کشور وارد کرد

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

سیل ۲۵۸۰ میلیارد ریال خسارت به شهرک های صنعتی کشور وارد کرد

 

 

سیل ۲۵۸۰ میلیارد ریال خسارت به شهرک های صنعتی کشور وارد کرد

 

 

مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: سیل اخیر فقط به واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی کشور افزون بر دو هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال خسارت وار کرد.

امید ساعی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار داشت؛ ۲۴۷ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان‌های گلستان، ایلام، مازندران، خراسان شمالی، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد از سیل اخیر خسارت دیدند و سازمان پیگیر حمایت دستگاههای ذیربط از جمله بانک‌های عامل در حمایت دوباره از آنها برای فعالیت مجدد است.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل برای حمایت به بانک‌های عامل معرفی شده اند، افزود: بیشترین واحدهای خسارت دیده مربوط به طرحهای سرمایه گذاری شده از سوی بانک ملی با ۱۲۰ واحد صنعتی است.

مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: حفظ اشتغال موجود در واحدهای صنعتی و تولیدی در حال بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از برنامه‌های مهم سازمان است.

وی استفاده از تسهیلات تبصره ماده ۱۸، حمایت از کلینیک‌های صنعتی در مراکز فناور کسب و کار، ایجاد واحدهای کارگاهی برای استقرار واحدهای کوچک با اشغال زیربنای کم، انتقال صنوف مزاحم و آلاینده با همکاری شهرداری و اتاق اصناف به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و پرداخت وام قانون ۹۸ و ۹۷ را از دیگر برنامه‌های اولویت دار سازمان در سال جاری برشمرد.

وی گفت: همچنین فعال سازی ظرفیت خالی ۱۳۳۴ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با تسهیلاتی معادل ۹ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال، اجرای پروژه توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک از طریق ایجاد کارگاه‌های روستایی و راه اندازی شرکت‌های پشتیبان در ۵ استان با هدف رشد ۲۵ درصدی تولیدات نساجی و پوشاک و ایجاد اشتغال برای ۹۳ هزار نفر، اجرا و پیاده سازی۴۰ پروژه توسعه خوشه‌ صنعتی در کشور و توانمند سازی و توسعه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات غیرنفتی از طریق کنسرسیوم های صادراتی به مبلغ ۷۰ میلیون یورو، از دیگر برنامه های سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی کشور است.

مطابق آمار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ۹۹۳ شهرک و ناحیه صنعتی، ۱۳ شهرک فناور و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی مصوب در کشور وجود دارد.

ساعی همچنین از رسانه های ارتباط جمعی بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه ملت و دولت خواست در ایفای رسالت اطلاع رسانی خود همراهی بیشتری با کارآفرینان به منظور رونق روزافزون شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرستان‌ها از طریق پرداختن به مسائل و مشکلات آنها در ایجاد زیر ساخت‌ها یا رفع موانع فعالیت، تلاش بیشتری به خرج دهند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .