عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امیدواریم جشنواره «آوای ارادت» قدمی در راه اشاعه فرهنگ رضوی باشد


امیدواریم جشنواره «آوای ارادت» قدمی در راه اشاعه فرهنگ رضوی باشد

امیدواریم جشنواره «آوای ارادت» قدمی در راه اشاعه فرهنگ رضوی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گنبدکاووس، گفت:  مناجاتیه ها و آواها و نغمه های دینی، بی شک از قرآن و ادعیه ما که ضمن محتوای بلند از لحاظ موسیقی هم غنی هستند سرچشمه گرفته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: هنر، مخلوق هنرمند است و هنرمند، در جایگاه خلیفه اللهی دست به آفرینش می زند و این چنین است که به آثار هنری آفرینش های هنری می گوییم. سخن از موسیقی و ارادت هنرمندانه و موسیقیانه آن هم به امام خوبی ها و مهربانی ها، حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) است.
وی ادامه داد: هنرمند موسیقی، به لطف الهی در چینشی مقدر، با دمیدن روح در آن ، نت های هفت گانه را صورتی نو می بخشد و اثری پدید می آورد و آفرینشی را به جهان هنر وارد می کند. این مخلوق هنری، فرزند هنرمند است و بنا به ارج زیبا شناسانه اش عمر خواهد یافت و در حیات خود، تاثراتش را خواهد گذاشت.
وی تصریح کرد: هنری که از نفس رحمانی نفخه پذیر بوده باشد و موضوع و جهت آن، تعالی روح انسان باشد، قطعا هنر در اینجا همان فرزند صالحی خواهد بود که باقی الصالحات هنرمند خواهد بود.
کشمیری ادامه داد: اذان مرحوم استاد موذن زاده اردبیلی و ربنای استاد شجریان از این گونه اند و نیز بسیاری از آوازها و تصنیف ها و سرودها که نوای روح نواز و محتوای جان بخش دارند که اغلب ملهم از ادبیات غنی فارسی است.
وی خاطر نشان کرد: در تاریخ موسیقی ایرانی، مناجاتیه ها را داریم که ضمن فاخر و هنری بودن، واسطه اتصال شنونده با خداوند است، چون موضوع و لحن و محتوای آن مناجات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: جشنواره موسیقی «آوای ارادت» که میهمان و میزبان دومین دوره اش هستید، تشویق به خلق آثاری فاخر در موسیقی با موضوع حضرت امام رضا (ع) ، گامی است مترنم که هنرمندان موسیقی ما در پاسخ به دعوت ما برداشتند. امیدواریم که این هم گامی و هم قدمی در راه اشاعه فرهنگ رضوی، ذخیره آخرت همه ما باشد.
یادآوری می شود دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در شامگاه پنج شنبه 27 تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .