عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امروز موسیقی تابلویی زیبا از وحدت اقوام را به نمایش گذاشته است


امروز موسیقی تابلویی زیبا از وحدت اقوام را به نمایش گذاشته است

امروز موسیقی تابلویی زیبا از وحدت اقوام را به نمایش گذاشته است

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گمیشان، اظهار کرد: موسیقی ترکمن در خدمت دین و ارادت به اهل بیت(ع) است و موسیقی ترکمن ابتذال ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت که در شامگاه چهارشنبه 16 مرداد ماه در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گلستان برگزار شد، افزود: هنر هنرمند فرزند او است و باقیات و صالحات برای آن می‌ماند مانند اذان موذن زاده و یا ربنای استاد شجریان که ماندگار شده است.

کشمیری افزود: بسیاری از آواها و موسیقی‌ها که نوای جان بخش دارند ماندگار می‌مانند و هر قومی موسیقی ویژه ای دارد و اما کمتر قومی مثل قوم ترکمن می‌توانیم پیدا کنیم که به موسیقی عشق بورزد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: بخشی از سروده های ترکمن برای نوادگان حضرت رسول (ص) است و شاعری چون مختومقلی فراغی اینگونه عمل کرده است.

کشمیری یادآور شد: امروز گرد هم آمدیم تا به این آواها و نواها گوش جان بسپاریم و از هنر موسیقی اقوام که برای ارادت به علی‌بن موسی‌الرضا(ع) سروده شده لذت ببریم.

وی متذکر شد: امروز موسیقی تابلویی زیبا از وحدت شیعه و سنی را به نمایش گذاشته و جامعه امروز تشنه آثار فاخر هنری است و در این راستا در موسیقی آیینی آوای ارادت را برای دومین سال متوالی برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: امیدوارم آوای ارادت موسیقی اقوام گلستان به گوش جان علاقمندان موسیقی بنشنید و هنرمندان بتوانند بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند.

کشمیری بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد در راستای وظایف ذاتی حمایت‌های خود را برای حمایت از هنرمندان اقوام بیش از گذشته به کار گرفته است.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .