عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر گرگان دیدار کرد

به مناسبت هفته ملی مهارت؛

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر گرگان دیدار کرد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر گرگان دیدار کرد

به مناسبت بزرگداشت هفته ملی مهارت سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با حضور چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به منظور ارائه گزارش عملکرد این اداره کل با حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر گرگان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در خصوص ارائه گزارش عملکرد این اداره کل گفت: امروزه با معضل مدرک گرایی دچار هستیم و جوانان با فقر مهارتی مواجه هستند.

وی در ادامه گفت: یکی از راه های کاهش نرخ بیکاری در جامعه همین مهارت آموزی می باشد. افراد فارغ التحصیل دانشگاهی باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند تا بتوانیم در جهت ایجاد اشتغال آنان موثر باشیم.
حسینی طلب اظهار کرد: در استان 18 مرکز آموزشی دولتی وجود دارد و بالغ بر 800 حرفه آموزشی در این مراکز آموزش های مهارتی را ارائه می دهند.
وی در ادامه بیان کرد: در سال 97 حجم عملکرد آموزشی در بخش دولتی 32 هزار و 600 نفر بوده است که در مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 12 درصدی داشته است.
وی گفت: سرانه آموزش های مهارتی نسبت به جمعیت فعال استان در سال 97 به 15/7 ساعت رسیده است که نسبت به سال های گذشته رشدی قابل توجه داشته است.
ایشان در خصوص پروژه های عمرانی استان بیان کرد: در حال حاضر در استان هیچ پروژه غیرفعالی نداریم و تمامی پروژه های اعم از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گنبدکاووس، ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای مراوه تپه، مرکز آموزش تخصصی کشاورزی نی تپه (مصوبه هیئت دولت)، مرکز آموزش هتلداری و بومگردی گرگان در حال تکمیل می باشند.
شایان ذکر است چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این جلسه از اقدامات و عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه های مختلف تقدیر و تشکر کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .