عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگاه های اجرایی موظفند در راستای تکریم مفاخر و نخبگان کشور برنامه عملیاتی ارائه دهند

بر اساس بند ث ماده 64 قانون برنامـه پنج سـاله ششـم توسـعه کشـور؛

دستگاه های اجرایی موظفند در راستای تکریم مفاخر و نخبگان کشور برنامه عملیاتی ارائه دهند

با هدف تبیین بند ث ماده 64 قانون برنامـه پنج سـاله ششـم توسـعه کشـور و برنامه ریزی در خصوص برگزاری مراسم تکریم آقای دکتر جعفر ارشاد، استاد سرآمد و محقق برجسته کشور، جلسه ای با حضور نمایندگان برخی از دستگاه های اجرایی مرتبط در محل بنیاد نخبگان استان گلستان برگزار شد.

ابوالقاسم خزاعیان، رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان، ضمن اشاره به مسیر نخبگی از نگاه سند راهبردی در امور نخبگان اظهار داشت: نخبگان، بعنوان افرادی برجسته و کارآمد که در چارچوب ارزشهای اسلامی اثرگذاری بارز در توسعه و تحول جامعه داشته اند، در راس این هرم قرار دارند و تکریم نخبگان و معرفی آثار آنان به جامعه یک وظیفه همگانی است.
وی یکی از رسالت های مهم بنیاد نخبگان را تکریم و الگوسازی از نخبگان دانست و ارتقای منزلت اجتماعی، ارائه مهارتهای حرفه ای آنان به استعدادهای برتر؛ شناسایی رموز موفقیت نخبگان و ترویج این رموز؛ زمینه سازی برای حضور نخبگان در چرخه خدمت به جامعه و توسعه و ترویج فرهنگ تکریم از سرآمدان و نخبگان را از اهداف برنامه های تکریم و الگوسازی از نخبگان بر شمرد.
خزاعیان از برگزاری مراسم نکوداشت دکتر جعفر ارشاد، از چهره های مطرح در رشته گیاه پزشکی، در مهر ماه سال جاری خبر داد و خواستار همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی در برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم مذکور شد.
رئیس بنیاد نخبگان اظهار داشت: بنـد ث مـاده 64 برنامـه پنج سـاله ششـم توسـعه کشـور تمامـی دسـتگاه های اجرائـی موضـوع ایـن قانـون را موظـف نمـوده تا «به منظـور شناسـاندن و تکریـم مفاخر و مشـاهیرایـران و حمایـت از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری کشـور و تکریم پیشکسـوتان حوزه های مذکـور و بهره گیـری از تـوان و ظرفیـت آنـان بـرای توسـعه کشـور، طـی مـدت یک سـال، برنامه هـای عملیاتـی خـود را منطبـق بـا «سـند راهبـردی کشـور در امـور نخبـگان،» بـا هماهنگـی بنیـاد ملـی نخبـگان تهیـه کـرده و از سـال دوم اجـرای قانـون برنامه بـه مرحله اجـراء درآورند.
وی افزود: مبتنـی بـر قانـون فوق الذکـر، «بنیـاد ملـی نخبـگان مکلف اسـت گزارش سـالانه عملکـرد این بنـد را به کمیسـیون آمـوزش، تحقیقـات و فنـاوری مجلـس شـورای اسـلامی ارائـه نمایـد. 
خزاعیان با بیان اینکه گـزارش سال نخست به منظـور تبییـن «وضعیـت دسـتگاه های اجرایـی در تهیـه برنامه هـای عملیاتی بـرای حوزه نخبـگان» با عنوان میثاق نظام نخبگانی توسط بنیاد ملی نخبگان تهیه شـده اسـت، اظهار داشت: از مجمـوع 44 دسـتگاه اجرایـی، تاکنـون تعهـدات برنامـهای 32 دسـتگاه اجرایـی بـرای بنیاد ملی نخبگان ارسـال شـده که بعد از تطبیـق بـا سـند راهبـردی کشـور در امـور نخبـگان نهایـی تلقـی خواهـد شـد. از 12 دسـتگاه باقیمانده مشـمول قانون 8 دسـتگاه در حـال تدویـن برنامه هـای عملیاتـی هسـتند. 

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : بنیاد نخبگان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .