عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین جلسه شهر خلاق فرهنگ و هنر شهرستان گرگان تشکیل شد


سومین جلسه شهر خلاق فرهنگ و هنر شهرستان گرگان تشکیل شد

سومین جلسه شهر خلاق فرهنگ و هنر شهرستان گرگان تشکیل شد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، از تشکیل سومین جلسه شهر خلاق فرهنگ و هنر شهرستان گرگان با حضور فرماندار، نماینده شهرداری و با حضور روسای انجمن های فرهنگی و هنری و جمعی از اساتید و صاحب نظران در ظهر چهارشنبه 3 مهر ماه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن قدردانی از تلاش ها و مساعی صورت گرفته به منظور رصد و امکان سنجی رشته ها، جهت  معرفی به عنوان موضوع مناسب با ظرفیت های موجود شهر گرگان، گفت: پس از برگزاری چندین جلسه درون دستگاهی و دو جلسه ی تخصصی با حضور صاحب نظران و روسای انجمن های فرهنگی و هنری، چهار حوزه در اولویت انتخاب قرار گرفت.
وی ضمن تشریح چشم اندازها، ادامه داد : بدون اولویت، هنرهای نمایشی، ادبیات فولکوریک ، هنرهای جدید و عکاسی؛ ارزیابی و ظرفیت شناسی و امکان سنجی شده اند که در این نشست حاضران درباره آن ها به گفتگو پرداختند.
در ادامه ی نشست، محمد حمیدی فرماندار شهرستان گرگان ضمن اعلام حمایت از طرح شهر خلاق، اظهار کرد: این طرح فرصت مناسبی برای هم افزایی دستگاه ها بوده و با تمرکز کردن بر روی رشته هایی که در آن ظرفیت های مطروحه طرح بدان تاکید دارد، می توانیم پیشرفت های بیشتری را شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه ما نتوانستیم آن جوری که شایسته است در طی سال ها ظرفیت های خود را به سرمایه های معنوی ملی و اقتصادی تبدیل کنیم، گفت: این طرح فرصت مناسبی است تا با نگاه کارشناسی و ترسیم افق ها، قدم های مناسبی را برای این پتانسیل های مغفول مانده برداریم.
یادآوری می شود در این نشست صمیمی و تخصصی هر یک از اعضای مدعو، دیدگاه ها و پیشنهاد های خود را برای انتخاب نهایی سه محور موضوعی جهت معرفی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .