عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح ویژه نظارت بر بازار در سطح استان گلستان اجرا می شود

به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات؛

طرح ویژه نظارت بر بازار در سطح استان گلستان اجرا می شود

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: طرح ویژه نظارت بر بازار با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات از روز گذشته در سطح استان آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها مکلف به اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات شده اند که بر اساس این مصوبه این طرح از روز گذشته در استان گلستان اجرایی شد و بازرسین این سازمان گشت های ویژه خود را با لباس های متحدالشکل در سطح بازار آغاز نمودند .

وی با بیان این که هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات ممنوع می باشد، گفت: طرح ویژه نظارتی که از روز گذشته آغاز شده بمدت 20 روز ادامه خواهد داشت و بازرسین این سازمان طی گشتهای مشترک با بازرسین اصناف، تعزیرات حکومتی و بهداشت در دو نوبت صبح و عصر نظارت کاملی بر بازار خواهند داشت و با کسانی که بخواهند با افزایش قیمت کالا یا خدمات، نظم بازار را به هم بزنند برابر قانون رفتار خواهد شد .

طلوعیان همچنین گفت: یقینا سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ها و اداره برنامه ریزی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که در هدایت، برنامه ریزی و نظارت بر جابجایی مسافر و کالا نقش مستقیم دارند نیز پایش های میدانی لازم را خواهند داشت و در مواجهه با رفتارهای مغایر با قانون تذکرات لازم را به متخلفان خواهند داد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: با توجه به ظرفیت نیروهای مردمی در پایش و شناسایی مشکلات احتمالی بازار و انعکاس موضوع بمنظور پیگیری در جهت رفع آن، ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در 14 شهرستان استان فعال و از طریق سامانه 124 پاسخگوی شکایات و نقطه نظرات هم استانیهای محترم خواهند بود .

وی در خصوص به کارگیری ناظرین افتخاری در بازرسی و نظارت بر بازار در شرایط کنونی نیز گفت: طی 48 ساعت گذشته 141 ناظر افتخاری در سطح استان فعال شده اند و با هدف استفاده از ظرفیت بسیج مردمی مقرر است با همکاری سپاه نینوای استان نیروهای مورد نظر پس از آموزش های اولیه در جهت کنترل حوزه های اقتصادی استان در 3 بخش تولید، توزیع و خدمات به کارگیری شوند .

طلوعیان به ضرورت ارتباط کارشناسی با دستگاهها و تشکلهای مرتبط با حوزه حمل و نقل اشاره و از این دستگاهها درخواست نمود با تشریک مساعی در جهت رفع مشکلات مردم و بهبود شرایط به نفع اقشار آسیب پذیر اقدامات لازم را بعمل آورند .

وی به مدیران واحدهای اقتصادی و صنفی استان توصیه نمود بمنظور همدلی و حمایت از سیاستهای نظام، همکاری لازم را با مصرف کنندگان داشته و حسب مراجعه بازرسان، ضمن رویت کارت شناسایی ایشان، نسبت به ارائه اطلاعات مورد نیاز عوامل نظارتی اقدام نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 307
  • کد خبر : 67692