عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقدامات آب منطقه ای در کنترل سیلاب شجاعانه و جهادی است

دادستان مرکز استان:

اقدامات آب منطقه ای در کنترل سیلاب شجاعانه و جهادی است

 

دادستان مرکز استان با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای در قسمت لایروبی کارهای خوبی انجام داده است، گفت: همزمان با مبادله موافقت نامه ها، اقدامات شجاعانه و انقلابی و جهادی این شرکت در کنترل سیلاب برای اختصاص بودجه بیشتر آغاز شده است. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان،حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی در بازدید از پروژه های لایروبی، زهکشی، سدهای در حال ساخت آقدکش و کانال های انحرافی کنترل سیلاب قرنجیک و سد وشمگیر با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه ای گلستان اظهارکرد: با توجه به بارش های امسال و سیلی که رخ داد  ضرورت داشت از نزدیک در جریان اقدامات شرکت آب منطقه ای قرار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه در رودخانه های حوضه گرگانرود اقدامات خوبی انجام شده بود، افزود: لایروبی رودخانه ها باعث شد که در بارندگی اخیر خسارتی برای شهرک صنعتی و شهر آق‌قلا نداشتیم.   
حجت الاسلام سیدحسینی با بیان این که آب منطقه ای در بخش های مختلف در حال اقدامات کنترل سیلاب است گفت: یکی از کارهای آب منطقه ای احداث کانال های انحرافی از جمله کانال بندولی است که این کانال ها آب را از بالادست تقسیم و منحرف می کند.  
دادستان شهرستان گرگان ادامه داد: احداث سد آقدکش با هدف کنترل سیل نیز از اقدامات شرکت آب منطقه ای است که برای جلوگیری از ورود آب به شهرستان آق قلا بسیار موثر است.
حجت الاسلام سیدحسینی افزود: لازم است از اقدامات شرکت آب منطقه ای طی این مدت تشکر کنیم چرا که ظرف این مدت کوتاه بعد از سیل توانسته کارهای بزرگی انجام دهد و البته این اقدامات باید ادامه پیدا کند و سرعت بگیرد.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی دیگر مانند راه و شهرسازی و شهرداری ها نیز باید پل های مسیر رودخانه را اصلاح نمایند چرا که پل های نامناسب از سرعت حرکت آب جلوگیری می کنند و ادارات دیگر نیز باید همکاری های لازم را داشته باشند. 
حجت الاسلام سیدحسینی تصریح کرد: کارگروهی برای پیگیری این اقدامات با حضور دستگاه های اجرایی ذیربط تشکیل می دهیم و پیگیری های لازم نیز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تسریع در مبادله موافقت نامه ها و تزریق اعتبارات انجام می شود. 
دادستان شهرستان گرگان بیان کرد: با اینکه امسال سال بحران است کار باید مبادله موافقت نامه ها سریع تر انجام شود و این پیگیری بیشتر استانداری و ستاد بحران را می طلبد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .