عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کارکنان معاونت صنایع دستی


نشست مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کارکنان معاونت صنایع دستی

نشست مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کارکنان معاونت صنایع دستی

کارکنان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان، طی نشستی با مدیر کل جدید از سیاست های اجرایی ایشان بهره مند شدند.

 به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی این اداره کل، ابراهیم کریمی طی نشستی با این حوزه، بر ارائه ایده های جدید وخلاقانه و نگاه کاربردی و عملکردی به امور تاکید داشت و گفت: با توجه به وجود قابلیت ها وظرفیت های صنایع دستی موجود دراستان گلستان تا رسیدن به جایگاه اصلی این استان درکشور فاصله داریم ونیاز به گام های محکم تر واستوارتری دراین مسیر می باشد.

 وی ضمن تشکر از مدیریت های سابق این اداره کل، افزود: با تلاش مدیران قبلی نسبت به فراهم شدن زیرساخت های مناسب و توسعه صنایع دستی دراستان اقدام شده و بایدتلاش شود تا با گام های استوارتر از این ظرفیت های فراهم شده و قابلیت های موجود دراستان درراستای توسعه ورونق استان بهره برد.

 کریمی ضمن تاکید برنقش صدا وسیما ومستند سازی از رشته های مختلف صنایع دستی استان، معرفی وشناساندن این هنرصنعت اصیل را ضروری برشمرد و تصریح نمود: با بهره مندی از ظرفیت های شهرستان های استان و تعامل خوب با شهرداران وفرمانداران و اجرای تفاهم نامه های مختلف با آنها ، می توان درراستای توسعه این مهم گام برداشت.

 وی بخش های مختلف این اداره کل را مکمل یکدیگر دانست و بر تعامل این حوزه ها تاکید نمود و اذعان داشت: تعامل و هم پوشانی3حوزه مختلف زمینه های اجرایی شدن سیاست های اجرایی و توسعه ورونق بیش ازپیش استان را فراهم می آورد.

 کریمی رونق صنایع دستی را در جلب وجذب گردشگران داخلی وخارجی موثر دانست و بر اهمیت این مهم در توسعه ورونق صنعت گردشگری استان تاکید نمود.

 گفتنی است معاونت صنايع دستي استان گلستان در راستای توسعه و ترویج شامل: آموزش كليه رشته‌هاي قابل آموزش، مُهر اصالت، مستمری‌بگیران، خوشه‌ها، درجه هنري، تبلیغات، برگزاري همايش‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي و جشنواره‌ها، و... ، حمايت از توليد شامل: بسته‌بندي، ايجاد خانه صنايع‌دستي، استانداردسازي، مستندنگاري، بيمه تامين اجتماعي، اعطاي مجوزات لازم و...، بازرگاني شامل: برگزاري نمايشگاه‌ها، باجه‌هاي فروش، صادرات، هماهنگي جهت شركت هنرمندان در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي، طراحي كالا، و... فعال است ودر 3 سطح آموزشی شامل مقدماتی- پیشرفته- تکمیلی در14 مركزآموزشی در تمام شهرستان‌های استان فعالیت می کند.

 28 رشته بومی نظیر: جاجيم‌بافی- ابريشم‌بافی- زيورآلات‌سازی ترکمن- پلاس‌بافی- سوزن‌دوزي تركمن- مسگري- نمدمالي- قزاق‌دوزي- نواربافي كتول- سوزن‌دوزي شاهكوه- پوشاك محلي- ساز سنتي(كتول و تركمن)- و... و 46 رشته غیربومی نظیر: گليم‌بافی- بافتني‌هاي سنتي- قلاب‌بافي- كاشي سنتي- معرق- منبت- قلمزني- رودوزي‌هاي سنتي- مصنوعات چرمي- رنگرزي- و... دراستان گلستان وجود دارد که 22 رشته نظیر: سفال- معرق- سوزن‌دوزي شاهكوه- قزاق‌دوزي- گليم‌بافی- پلاس‌بافي- ابريشم‌بافي- سوزن‌دوزي تركمن- نگارگري- قلاب‌بافي و.. درحال اموزش به علاقمندان می باشد.

 در حال حاضر 5 هزار هنرمند و صنعتگر دراستان گلستان در حال فعالیت هستند و حدود 5250 نفر بيمه شده‌اند.

 لازم به ذکر است صنایع دستی استان تا سال 93 موفق به دريافت 8 مهر اصالت بين‌المللي و 22 مهر اصالت ملي در سال‌هاي 88، 90،92 شده است و در مرحله داوري بين‌المللي، رتبه چهارم كشور كسب شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 902
  • کد خبر : 6839