عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه شورای دانشگاه در سال جدید به صورت مجازی برگزار شد


اولین جلسه شورای دانشگاه در سال جدید به صورت مجازی برگزار شد

 

اولین جلسه شورای دانشگاه در سال جدید به صورت مجازی برگزار شد

اولین جلسه شورای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سال ۱۳۹۹، امروز با حضور مجازی اعضا برگزار شد.
در این جلسه اعضای شورای دانشگاه ضمن هم‌اندیشی در خصوص مسائل پیش‌رو به استفاده از فضای مجازی برای انجام امور آموزشی، پژوهشی و دیگر فعالیت های ضروری دانشگاه تا تغییر شرایط حاضر تاکید کردند.
 رئیس دانشگاه ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه و گرامی داشت یاد دکتر دردی پور و تشکر از زحمات همکاران درانجام فعالیت ها در سال گذشته گفت: اتمام پروژه های عمرانی از قبیل پایلوت پلنت صنایع غذایی، کارگاه صنایع چوب و کاغذ و استخر سرپوشیده دانشگاه که با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد، از جمله نتایج زحمات، همدلی و تلاش همکاران در سال ۱۳۹۸ بود.
 دکترنجفی نژاد با اشاره به فعالیت های در دست اجرا در سال جاری اظهار امیدواری کرد: انشاا... پروژه دانشکده جنگل در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.
ایشان در خصوص تأثیر ویروس کرونا بر شرایط جامعه و دانشگاه اظهار کرد: کرونا بر کلیه فعالیت ها تاثیر گذاشته است و ما ناچاریم از ابزارهایی استفاده کنیم تا بتوانیم هرچه بهتر شرایط را مدیریت کنیم. در این خصوص معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه طی هفته های اخیر تلاش بسیار زیادی را در خصوص امکان استفاده از فضای مجازی برای فعال نگه داشتن روند آموزشی انجام داده است. گرچه شرایط تدریس مجازی چالش هایی دارد ولی در شرایط فعلی چاره‌ای جز استفاده از آن و ادامه کار نیست.
وی ادامه داد: پیرو هر بحران و محدودیتی که پدید می‌آید فرصت‌هایی نیز ممکن است ایجاد شود که بستر پیشرفت را فراهم خواهند کرد. ما این محدودیت ایجاد شده را یک فرصت می بینیم و با تکمیل فرآیندهای تدریس مجازی انشاالله بستر فعالیت های آموزشی و پژوهشی را برای آینده دانشگاه فراهم خواهیم کرد.
دکترنجفی نژاد خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه های مجازی قطعاً یک فضای دو بعدی است. یک سوی آن اساتید و سیستم ها و ابزارهای در دسترس هستند و سوی دیگر آن دانشجویان عزیز هستند. هرچه دو طرف این فضای جدید با فرآیند آن بیشتر آشنا شوند مشکلات و چالش‌های آن بیشتر حل شده و انشاالله همراه با هم خواهیم توانست با حل مشکلات هر چه زودتر به مقصد منظور برسیم.
وی افزود: بدیهی است در ابتدای راه هستیم اما تلاش معاونت آموزشی با همکاری و همفکری اساتید و دانشجویان محترم کمک‌کننده است. بنابراین در سال ۱۳۹۹ استفاده بهینه از سیستم‌های مجازی در دستور کار برنامه‌های دانشگاه خواهد بود. 
 ایشان خاطرنشان کرد: توسعه این بستر در آینده، بسیار پرکاربرد بوده و در فعالیت‌های مختلف مانند دفاع پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی بسیار کمک کننده خواهد بود.
دکتر نجفی نژاد تکمیل پروژه مرکز نوآوری را از دیگر پروژه‌های دانشگاه در سال ۱۳۹۹ دانست و گفت: تکمیل این پروژه می‌تواند چرخه کارآفرینی را در دانشگاه تکمیل کند. همچنین با تکمیل این ساختمان فعالیت های فرهنگی و همچنین فعالیت های نوآوری، فضای مستقلی را برای انجام خواهند داشت.
وی افزود: امکان استقرار شرکت های دانش بنیان و فعالیت‌های مرکز رشد فراهم خواهد شد تا بستر توسعه علم و دانش بیشتر فراهم شده و ارتباط بیشتر آن با صنعت و مردم بیش از پیش فراهم شود. 
دکتر نجفی نژاد در ادامه از زحمات یکی از اعصای هیات علمی دانشگاه که از اواخر سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا و نیاز مبرم کشور به ماسک با سرعت و تلاش و قبول زحمت بر اساس یک کار علمی برگرفته از پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد خود دانش را به  کار عملی تبدیل کرده اند، تشکر کرد و گفت:  فعالیت تولید ماسک توسط دکتر یوسفی پیرو همان فرمایش مقام معظم رهبری است که شعار امسال را جهش تولید نامیدند. بدیهی است جهش تولید ممکن نمی شود مگر به سرعت و با تکیه بر علم و دانش و این امر ناممکن نیست و نیاز به اراده مصمم دارد. 
رئیس دانشگاه در ادامه گفت: در سال گذشته برخی دستگاه های فناوری پیشرفته مورد نیاز دانشگاه تهیه شده و بزودی امکان بکارگیری آنها در فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه ممکن خواهد شد.
 در ادامه دکترنجفی نژاد در خصوص افزایش حقوق کارکنان گفت: با تلاش معاونت اداری، مالی و توسعه منابع، احکام جدید اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی پیش از پایان سال ۱۳۹۸ تنظیم و ابلاغ شد که امیدواریم در سال پیش رو شرایط بهتری برای همکاران محترم فراهم شود.
رئیس دانشگاه در پایان با اشاره به شرایط خاص و عدم امکان حضور فیزیکی دانشجویان  در محیط دانشگاه، دلتنگی خود و جامعه دانشگاهی را به دلیل نبودن دانشجویان ابراز کرد و خاطرنشان کرد: نبود دانشجویان شور و شوق معمول حاکم بر فضای دانشگاه را از بین برده است که امیدواریم هر چه زودتر شرایط به حالت عادی برگردد. 
در ادامه نشست، دیگر اعضا ضمن تاکید بر استفاده از فضای مجازی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند. 
در ادامه دکتر نجفی نژاد ضمن تشکر از حضور و مشارکت همه افراد در جلسه، شروع فعالیت آموزشی را جنبه مثبتی برای پویایی هر چه بیشتر شرایط جامعه دانست و تاکید کرد: انشاءالله روزبه‌روز سیستم آموزشی بروزتر خواهد شد و با بهره-گیری از درس آموخته های آن، مسیر بهتر و راحت تر طی خواهد شد.
رئیس دانشگاه  در پایان اظهار امیدواری کرد: پس از گذشت این شرایط شاهد موفقیت‌های بیشتر همه عزیزان و پیشرفت بیشتر دانشگاه در ایام پیش  رو باشیم و در سال جاری و در شرایط جدید، جهان شاهد فضایی بدون استعمار و پر از صلح و نوع دوستی و سلامتی باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .