عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمایت از هنرمندان و اهالی سینمای استان همچنان از اولویت های ماست


حمایت از هنرمندان و اهالی سینمای استان همچنان از اولویت های ماست

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: تشکیل شورای پیچینگ و حمایت از هنرمندان فیلم اولی از اقدام های موثر در مسیر توسعه هنر سینما در استان گلستان است. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری با اشاره به اینکه تا به امروز در حد توان توانسته ایم از جامعه ی سینمایی استان به صورت مادی و معنوی حمایت کنیم، گفت: با اخذ منابع مالی حدود 300 میلیون ریالی از نهاد های استانی در سال 97 و 98 یاری رسان هنرمندان استان برای تولید فیلم کوتاه و ... بوده ایم.
وی در ادامه به نشست های صمیمانه خود و معاونت هنری و سینمایی برای تعامل هر چه بیشتر با اهالی سینما اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته 4 نشست صمیمی با هنرمندان، مدیر و اساتید انجمن سینمای جوان  و جمعی از اهالی سینمای استان داشته ایم.
کشمیری افزود:  اخذ مجوز و اعتبار حمایت از تولید چند فیلم  کوتاه توسط هنرمندان سینمای جوان بر اساس رای شورای پیچینگ و در راستای حمایت از هنرمندان فیلم اولی در سال جاری و پیگیری و دریافت سه دستگاه سینمای سیار جمعا به ارزش ریالی 9 میلیارد ریال برای استان برای اکران فیلمهای روز سینمای کشور در شهرهای فاقد سینما  از جمله فعالیت های حمایتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال گذشته تا به اکنون بوده است.
کشمیری در خاتمه از برنامه ریزی و اقدام برای تشکیل خانه مستند استان در سال 98 و برنامه ریزی برای حمایت از تولید 2 فیلم مستند استان در سال جاری خبر داد و گفت: ثبت و صدور مجوز 8 آموزشگاه سینمایی و شرکت فیلمسازی در سال 97 و 98 نیز از جمله دیگر فعالیت ها به شمار می آید.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .