عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با هنرمندان انجمن سینمای جوانان


نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با هنرمندان انجمن سینمای جوانان

نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با هنرمندان انجمن سینمای جوانان

  مدیر کل و معاون هنری اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی گلستان در نشستی صمیمی با رییس، مدرسان و جمعی از هنرمندان انجمن سینمای جوانان گلستان در عصر یکشنبه 6 مرداد ماه دیدار و گفتگو کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در این نشست صمیمی عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در استانی زندگی می کنیم که فکر و دغدغه ی هنر در جامعه به چشم خورد، اظهار کرد: در شورای اداری استان بارها  به نقش هنر در جامعه اشاره کرده ام و گفته ام که باید مدیران از هنر و هنرمندان حمایت کنند.
وی ضمن قدردانی از نگاه مسئولانه و دغدغه های هنرمندان و فعالان حوزه سینما در سطح استان،گفت: انجمن ها بازوان توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و ما بارها با افتخار اعلام کرده ایم که انجمن سینمای جوانان استان از روزهای نخست وقوع حادثه ی سیل در گلستان با مستند سازی و راه اندازی سینمای سیار به سیل زدگان خدمت کردند.
این مدیر استانی از انعقاد تفاهم نامه ای برای رونق سینمای استان گفت و افزود: ما جزء اولین استان هایی هستیم که با مرکزتفاهم نامه امضا کرده ایم اما متاسفانه تاکنون بودجه ای نرسیده اما باور دارم با همدلی و همراهی می توانیم بندهای این تفاهم را محقق سازیم و قدم های استوار تری را در مسیر رونق و توسعه هنر سینما در استان برداریم.
در ادامه جلسه رمضان یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: همواره سعی کرده ایم در فعالیت ها سه اصل عدالت، انصاف و منطق را در عین شفاف بودن رعایت کنیم.
وی با تاکید به تعامل و همراهی دو سویه برای پیشرفت و پیشبرد فعالیت ها و نگاه خلاقانه، اظهار کرد: با در اختیار قرار دادن سالن کوچک تالار برای برپایی جلسات فیلم، سینما سیار و بهره مندی از ظرفیت سینمای جوان در تولید و برپایی رویداد ها و جشنواره های سینمایی استانی و ملی و مواردی دیگر؛ در حد امکان همراه و پیشتیبان انجمن و هنرمندانش هستیم.
در این جلسه محمد رضا ملک زاده رییس انجمن سینمای جوانان گلستان نیز گزارش مبسوطی از فعالیت های انجمن سینمای جوانان استان گلستان در یکسال گذشته (برپایی جشنواره فیلم فجر، سینما سیار، کارگاه های آموزشی، اکران فیلم هنرمندان و هنرجویان، جلسات نقد فیلم و ...) ارائه کرد و گفت: انتظار داریم فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حمایت های خود را افزایش داده تا هنرمندان با انرژی و انگیزه ی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.
وی به برخی از برنامه های آتی انجمن اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگاه دو روزه فیلمسازی مستند درتاریخ 26 و27 مرداد ماه و برپایی جشن روز ملی سینما از جمله برنامه های آتی انجمن است.
یادآوری می شود برپایی جلسات منظم با سینماگران استان، توجه ویژه به آموزش و حمایت از تولیدات، تشکیل شورای مشورتی تولید فیلم، ایجاد فضای تعاملی بین پژوهشگران سینمایی با واحد پژوهش اداره کل، حمایت از چاپ کتاب های تالیفی و ترجمه ای سینماگران، تشکیل شورای ساخت، نیازهای سخت افزاری و تجهیزات سینمایی و برپایی جشنواره های محلی در راستای حمایت و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان سینماگر جوان از عمده موارد مطروحه مدرسان و هنرمندان حاضر در این نشست صمیمی بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .