عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزش بادهای گرم در این روزها می تواند آغازگر فاجعه حریق در جنگلها و مراتع گردد

هشدار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان:

وزش بادهای گرم در این روزها می تواند آغازگر فاجعه حریق در جنگلها و مراتع گردد

وزش بادهای گرم در این روزها می تواند آغازگر فاجعه حریق در جنگلها و مراتع گردد
 در پی وزش بادهای گرم در روزهای اخیر ،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان طی پیامی از همگان خواست مراقبت های لازم جهت پیشگیری از حریق های احتمالی را جدی بگیرند.
 همه ساله با شروع فصل گرما، شاهد بروز آتش سوزی های متعدد درعرصه های منابع طبیعی هستیم كه این حریق ها باعث بروز خسارات جبران ناپذیری به اكوسیستم طبیعی مناطق و از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری می شود.به منظور کنترل و ممانعت از حوادث احتمالی همچون حریق لازم است به نکات ایمنی در این مورد توجه بیشتری داشته باشیم.
-گردشگران، دامداران و حاشیه نشینان جنگل‌ها و مراتع از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش افروخته در عرصه‌های طبیعی جدا پرهیز نمایید.
-شهروندان از انداختن چوب کبریت نیمه سوخته و ته سیگار روشن در جنگل ها، مراتع و بیشه زار‌ها جدا خودداری کرده و در هنگام ترک اماکن از خاموش بودن منابع حرارتی مطمئن شوند.
یادمان باشد یک بی احتیاطی، یک حریق کوچک می تواند تهدید جدی و نابودکننده برای عرصه های مختلف منابع طبیعی محسوب شود. مراقب رفتارمان در طبیعت باشیم.
سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی و دریافت گزارش‌های مردمی است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .