عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی مدیران حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای برگزار شد


جلسه هماهنگی مدیران حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای برگزار شد

 اولین جلسه مدیران معاونت حفاظت و بهره برداری متشکل از مدیران ادارات منابع آب شهرستان ها و مدیران دفاتر حوزه ستادی این معاونت ، در سالن اجتماعات کوثر شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در این جلسه موضوعات متعددی مطرح شد که از جمله مهم ترین آنها هماهنگی برای پیاده سازی شیوه نامه اجرایی محدودیت منجر به ممنوعیت کشت برنج بود. 
مهندس حسین دهقان اظهار کرد: حسب مصوبه هیات وزیران و تاکید مدیر عامل شرکت مدیریت منابع ایران و معاون محترم وزیر نیرو در امور آب و آبفا در جلسه ای که اواسط سال 98 برگزار شد، مقرر شد در راستای اجرای شیوه نامه محدودیت منجر به ممنوعیت کشت برنج، هماهنگی های لازم با ادارات جهاد و سایر ادارات ذیربط در شهرستان ها صورت گیرد.
 وی در ادامه بیان داشت به همین منظور لازم است جلسات شورای حفاظت شهرستان ها تا قبل از شروع کشت در هر شهرستان برگزار و شیوه نامه اجرایی برای ادارات ذیربط از جمله جهادکشاورزی، فرمانداری و سایر دستگاه ها ارسال شود. 
وی افزود: بر اساس شیوه نامه و تصمیمات صورت گرفته در جلسه ستادی برای هر شهرستان تصمیماتی گرفته  می شود تا به نوعی در راستای مدیریت سطح زیر کشت شالی در استان اقدامات موثری صورت گیرد.
مهندس دهقان بیان کرد: مقرر شد با نظارت جهاد کشاورزی استان، اراضی نسقی و بخشی از اراضی پایاب تعدادی از سدهای کوچک مخزنی حسب سابقه قبلی، در سال جاری به شیوه سنتی به کشت شالی اقدام کنند و مشخصات اراضی خشکه کاری کشت شالی نیز به تفکیک هر روستا نام مالک و مقدار قطعات زمین مشخص شود.
افرادی که در محدود تعیین شده برای کشت شالی خلاف روش تعیین شده اقدام کنند و نیز اراضی خارج از مناطق تحت برنامه سازمان جهاد کشاورزی براساس شیوه نامه بعنوان غیر مجاز محسوب می شوند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .