عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در گرگان تشکیل شد


نشست خبری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در گرگان تشکیل شد

نشست خبری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در گرگان تشکیل شد

  در آستانه ی ولادت امام رضا (ع) نشست خبری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی صبح چهارشنبه 11 تیرماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برپا شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای نشست عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن اشاره به روایتی از امام رضا (ع) و ضرورت توجه و فرهنگ سازی سیره رضوی در جامعه، گفت: در راستای سیاست تجمیع جشنواره ها و برگزاری موفق 10 دوره جشنواره پویانمایی، برپایی جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به استان گلستان سپرده شد.

وی سپس درباره اهداف جشنواره، اظهار کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیتهای هنری مرتبط با سیره ائمه ی معصومین به ویژه امام رضا (ع) ، شناسایی وگرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی وهنری در زمینه سیره نبوی، علوی و رضوی و کمک به انتشار آن، کشف و معرفی استعدادهای جوان و معرفی آثار شاخص و تولید آثار ارزشی و فرهنگی با محوریت عطوفت، رازداری، نوع دوستی، صلح و ... در سیره امام از اهداف این رویداد فرهنگی و هنری است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در پنج بخش فیلم کوتاه؛ شامل داستانی، مستند و پویانمایی و نیز فیلم نامه برپا می شود، افزود: همچنین بخش فیلم سازان نوجوان (فیلم های تولید شده توسط نوجوانان متولدین سالهای 82 تا 87) و بخش ویژه آثار هنرمندان استانهای گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و قم نیز در این دوره برپا می شود.
کشمیری ضمن تشریح مقررات جشنواره و جوایز و نحوه ی ارسال آثار، گفت: ثبت نام و ارسال آثار در جشنواره تنها به شیوه اینترنتی امکان پذیر است، بنابراین لازم است درخواست کنندگان با مراجعه به سایتهای  golestan.shamstoos.ir  و shamstoos.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و نسبت به بارگذاری آثار اقدام نموده و کد رهگیری ارسال شده از طریق سایت به شماره تلفن همراه و ایمیل را تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگاه دارند.
در ادامه ی نشست «سعید نجاتی» دبیر هنری جشنواره ضمن قدردانی از حضور اهالی رسانه، در آغاز سخنانش درباره وضعیت فیلم سازی کشورمان، گفت: سالیانه بیش از 2 هزار حضور بین المللی در فستیوال های فیلم و بیش از 3 هزار فیلم کوتاه توسط هنرمندان کشورمان تولید می شود که نشان از توانایی و وجود ظرفیت بسیار بالای فیلم سازان ما است که توجه ی ویژه ای را می طلبد.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های این دوره از جشنواره که در کمتر جشنواره ای در سطح کشور می توان آن را شاهد بود، گفت: حمایت از تولید فیلم سازان استان با محتوای رضوی و پیش بینی سلسله کارگاه های آموزشی تخصصی ویژه هنرمندان استان و کارگاه آموزش فیلم سازی موبایلی ویژه عموم علاقه مندان از ویژگی های این جشنواره است.
یادآوری می شود علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه ی جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی استان گلستان – گرگان، با شماره تلفن های 01732226060 , 01732243087 داخلی 266 و 253 و تلفن مستقیم 01732261820 تماس حاصل فرمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .