عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » موفقیت انجمن‌های علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت


موفقیت انجمن‌های علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت

 

 آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مهندس عسکری مدیر کل امور پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به صورت مجازی برگزار شد.

 

در این جشنواره که با مشارکت ۱۰۰ دانشگاه همراه بود ۱۵۴۸ اثر علمی و ۳۰ هزار اثر در بخش بین الملل از ۲۷ کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجمن علمی صنایع غذایی در بخش اختراع و انجمن علمی گیاهپزشکی در بخش دیجیتال، کشاورزی و محیط زیست موفق به کسب رتبه دوم، انجمن علمی مکانیک بیوسیستم در بخش مسابقه، کشاورزی و محیط زیست موفق به کسب رتبه سوم و همچنین انجمن علمی شیلات در بخش کارآفرینی، کشاورزی و محیط زیست و انجمن علمی زراعت در بخش فعالیت خلاقانه، کشاورزی و محیط زیست موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر گردیدند.

دکتر غلامی در این مراسم با اشاره به رشد جشنواره بین المللی حرکت در چند سال اخیر اظهار داشت: جشنواره بین المللی حرکت زمینه خوبی را برای کار‌های مشترک و گروهی علمی در جهت یک موضوع خاص را برای دانشجویان فراهم کرده و در این راستا باید به سمت انجام امور علمی گروهی و مشترک در دانشگاه‌ها نیز حرکت کنیم زیرا وقتی دانشگاه‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند در حل مشکلات کشور، جامع‌نگری بیشتری پیدا میکنند.

وی افزود: این جشنواره زمینه‌های خوبی برای توجه به کاربست دانش و همچنین فعالیت‌های مشترک علمی، بین‌المللی فراهم کرده است.

وزیر علوم با اشاره به حمایت دانشگاه‌ها از انجمن‌های علمی دانشجویی در سال‌های اخیر گفت: حضور دانشجویان در قالب انجمن‌های علمی در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته با این اوصاف نسل جدیدی از دانشگاه را پیش رو داریم و دانش‌آموخته‌هایی که باید منطبق با نیاز‌های روز تربیت شوند.

وی افزود: خود دانشگاه‌ها هم باید در قالب رفع نیاز‌های جامعه تلاش کنند که این حرکت در سال‌های اخیر در کشور اتفاق افتاده و دانش‌آموخته‌های ما در شرکت‌های دانش‌بنیان، یافته‌های خود را به خوبی کاربردی کرده و با استفاده از دانش خود مسیر رفع نیاز‌ها را طی می‌کنند؛ بنابراین نسل بعدی دانش‌آموخته‌ها باید با دانش بیشتر در این مسیر حضور پیدا کنند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .