عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش رونق فعالیت های تحقیقاتی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با افتتاح ۳ مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری


افزایش رونق فعالیت های تحقیقاتی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با افتتاح ۳ مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری

افزایش رونق فعالیت های تحقیقاتی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با افتتاح ۳ مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری

 آیین افتتاح متمرکز و آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان گرگان و پروژه های عمرانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان، مهندس حمیدی فرماندار شهرستان گرگان، مهندس سنگدوینی و دکتر منتظری نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، دوشنبه، سوم شهریور ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طیبیعی گرگان برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند گفت: امروز شاهد افتتاح سه پروژه مهم در دانشگاه شامل مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی، مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری مبلمان و فراورده های چند منظوره چوبی و مجتمع نوآفرینی دانشجویی با زیربنایی به مجموع ۳۳۳۶ مترمربع و با اعتباری معادل ۳۳ میلیارد ریال هستیم که این پروژه ها حلقه اتصال دانشگاه با صنعت می باشند.

دکتر علی نجفی نژاد با اشاره به نقش پایلوت پلنت ها در فرآیند تولید محصول گفت: پایلوت پلنت ها در چرخه تبدیل ایده به محصول بسیار با اهمیت بوده و موجب بررسی جنبه های مختلف تولید محصول در مقیاسی کوچکتر گردیده و آن محصول را برای ورود با کیفیت تر به بازار آماده می کند.

وی افزود: این پروژه ها در راستای تحقق دانشگاه نسل سوم که همان دانشگاه کارآفرین است افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تمامی صنایع غذایی فعال در استان می‌توانند با دانشگاه همکاری نموده و از زیرساخت های فراهم شده در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان استفاده نمایند.

دکتر نجفی نژاد تاکید کرد: تمامی زیرساخت‌های ارتباط با صنعت در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فراهم شده است و امیدواریم بتوانیم با همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان گام های موثری برداریم.

وی با بیان اینکه طی هفت سال گذشته حدود ۶ هزار مترمربع فضای کارگاهی و ۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی مورد بهره برداری قرار گرفته است گفت: خوشبختانه امروز مطالبه اصلی دانشجویان فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب برای کارآفرینی است و شاهد این هستیم که دانشگاه، دانشجویان و جامعه به یک بلوغ در حوزه کارآفرینی رسیده‌اند و در این میان وظیفه ما حمایت از آنان می باشد.

دکتر نجفی نژاد افزود: در حال حاضر پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یک شهرک تولیدی دانش‌بنیان است و شاهد فعالیت‌های تولیدی در بخش‌های مختلف آن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: استخراج دانش تولید ماسک N95 از پایان نامه دانشجویان و تولید آن به صورت سه شیفت در دانشگاه و کسب دانش فنی تولید الکل با خلوص ۹۵ درصد از جمله فعالیت‌های دانشگاه در شرایط شیوع ویروس کرونا و در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه می باشد.

در ادامه دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و تبریک روز کارمند وهفته دولت گفت: حوادثی که از صدر اسلام تا کنون اتفاق افتاده است درسهای آموختنی است که باید از آنها عبرت گرفت.

وی افزود: کشور ایران طی گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم وجود بحران ها و دشمنی های فراوان از جمله تحریم ها، شیوع ویروس کرونا، حوادث و بلایای طبیعی و … امروز مسیر پیشرفت خود را به سرعت طی می‌کند و شاهدیم که با وجود تمامی تحریم ها تولیدات کشور در بخش‌های مختلف از جمله پتروشیمی سیمان صنایع فولادی و … افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه همه پیش‌بینی می‌کردند در سال ۹۷ و شروع تحریم ها اقتصاد ایران درگیر تورم سه رقمی خواهد شد گفت: طبق اعلام آخرین گزارش از وضعیت تورم کشور، هم تورم ماهانه، هم تورم نقطه به نقطه و هم تورم میانگین نه تنها سه رقمی نشده است بلکه کاهش یافته و روندی کاهشی نیز دارد.

وی با بیان اینکه قطعاً سال آینده حجم پروژه های افتتاحی بیشتر از امسال خواهد بود گفت: چهار هزار هکتار از طرح میگو در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است و شش هزار هکتار نیز باقی مانده است که طی تفاهم نامه امضا شده با قرارگاه خاتم الانبیا، با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان و احداث ۲۵۰ مزرعه انشاا…در یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 ایشان با اشاره به اینکه عملیات اکتشاف گاز در استان آغاز شده است افزود: حداکثر طی سه الی چهار ماه آینده عملیات حفاری آغاز خواهد شد و در صورت اکتشاف آن تحول بسیار خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .