عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گرفتن ردیف اجرایی سد میرداماد(شصت کلاته) نیازمند تلاش همه مسئولان استان است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه بررسی مشکلات تامین آب شرب شهر گرگان با حضورفرماندار و نمایندگان مجلس :

گرفتن ردیف اجرایی سد میرداماد(شصت کلاته) نیازمند تلاش همه مسئولان استان است

گرفتن ردیف اجرایی سد میرداماد(شصت کلاته) نیازمند تلاش همه مسئولان استان است

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه بررسی مشکلات تامین آب شرب مورد نیاز شهر گرگان با حضورفرماندارشهرستان و نمایندگان مردم شهرستان گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ومدیر عامل آب و فاضلاب استان برگزار شد، گفت: شهر گرگان به عنوان مرکز استان، تنها مرکز استانی است که دچار مشکل آب شرب است. اجرای سد میرداماد(شصتکلاته) از برنامه های میان مدت ما در تامین آب شرب شهر گرگان است. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در این جلسه اظهار کرد: هدف اصلی سد میرداماد(شصت کلاته) آب شرب گرگان است. که می تواند بین 7 تا 8 میلیون متر مکعب آب شرب گرگان را با 200 لیتر در ثانیه تامین نماید وکم آبی این شهر را کاهش دهد. 
وی بیان کرد: مطالعات فاز یک این سد انجام و مجوزهای زیست محیطی آن هم گرفته شده است. مجوز سازمان پدافند غیر عامل کشور هم برای این سد در حال انجام است. پس از آن مجوز ماده 23 سازمان برنامه و وبودجه  صادر و بعد از آن باید همه تلاش کنیم تا این سد در لایحه بودجه 1400 گنجانده شود ودر این زمینه نیازمند همدلی همه نمایندگان استان در مجلس شورا ی اسلامی و دیگر مسدولان استان است. 
مهندس حسینی بیان کرد: طرح های آبرسانی به شهر گرگان در حال حاضر ردیف اجرائی دارد.  که شامل 2 طرح عمده آبرسانی به گرگان و انتقال آب از سد کوثر به گرگان است، که هر کدام برای خودش اهدافی دارد که با استفاده از آب زیرزمینی، بخش عمده از از آب شرب گرگان تامین شود ودر این جلسه چگونگی تقویت این اعتبارات بررسی گردید. 
فرماندار گرگان نیز در این جلسه گفت، برای تامین آب شرب در شهرستان گرگان با چالش های جدی مواجه هستیم و برای رفع این چالش ها از همه ظرفیتها باید استفاده کرد.
محمد حمیدی اظهار کرد: برای تامین آب شرب در شهرستان گرگان با چالش های جدی مواجه هستیم و برای رفع این چالش ها از همه ظرفیتها باید استفاده کرد.که اگر برنامه ریزی های لازم انجام نشود، برای سالهای آینده ما با چالش بسیار جدی بر خواهیم خورد. 
وی ایجاد سد میرداماد(شصت کلاته) را یکی از راه حلهای مناسب برای برون رفت  بخشی از مشکلات آبی شهرستان دانست و گفت، برای اجرایی کردن این پروژه با هماهنگی مجمع نمایندگان استان جلسه ای با  وزیر نیرو خواهیم داشت.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .