عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اگر به بانوان بعنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود مسیر توسعه هموارتر خواهد شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان:

اگر به بانوان بعنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود مسیر توسعه هموارتر خواهد شد

اگر به بانوان بعنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود مسیر توسعه هموارتر خواهد شد

 همایش نقش زنان در توسعه پایدار و جشن اشتغال بانوان کارآفرین مهارت آموخته فنی و حرفه ای استان گلستان با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، همایش نقش زنان در توسعه پایدار و جشن اشتغال مهارت آموختگان فنی و حرفه ای صبح امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، با حضور استاندار گلستان، فرماندار گرگان، اعضای شورای شهر، مدیران دستگاههای اجرایی، کارکنان، مدیران و موسسان آموزشگاههای آزاد فنی وحرفه ای و همچنین جمعی از مسئولین برگزار گردید.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در این همایش با تبریک هفته گرامیداشت زن گفت: نمونه ای از جامعه بزرگ مهارت آموختگان کارآفرین استان در اینجا جمع شده و ثابت نموده اند در هرشرایط میتوان در اقتصاد خانواده فعال بود.

 ابوالفضل تیرانداز با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معیارهای توسعه یافتگی هر کشور اهمیت و اعتبار زنان در آن کشور بوده، گفت: فعالیت و حضور بانوان در کشور بسیار با اهمیت بوده بطوریکه فرآیند نرخ مشارکت اقتصادی و محقق شدن عدالت اجتماعی متاثر از حضور زنان در جامعه میباشد.

 تیرانداز افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، ارائه خدمات آموزش مهارتی در استان گلستان روند رو به رشد و صعودی برای بانوان داشته و از حدود 20% در سال 1391 به 31% از مجموع آموزش ها در در انتهای سال 1393 رسیده است که با توجه به متوسط 28% کشوری، نشانگر ایجاد مطلوبیت بیشتر برای این جنس مخاطب در استان گلستان است.

 وی با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ مهارت آموزی باید در دستورکار قرار گیرد گفت: با توجه به ظرفیت مناسب در فضای کسب و کار استان، باید همه تلاش کرده تا بتوانیم در نرخ مشارکت اقتصادی بانوان گام موثر برداریم و مروج فرهنگ مهارت آموزی باشیم.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان یادآور شد: اگر به بانوان بعنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود مسیر توسعه هموارتر خواهد شد و اعتبار و توسعه کشور با وجود بانوان فعال و سازنده محقق می شود

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .