عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سرعت گرفتن عملیات طرح زهکشی اراضی 42 هزار هکتاری توسط شرکت آب منطقه ای

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

سرعت گرفتن عملیات طرح زهکشی اراضی 42 هزار هکتاری توسط شرکت آب منطقه ای

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: زهکشی اراضی 42 هزار هکتاری غرب استان در حال اجراست که در بخش زهکشهای اصلی 42 کیلومتر  در بصیر آباد و اورکت حاجی اجرایی شده است و در بخش زهکشی درجه دو نیز تاکنون 73 کیلومتر اجرایی شده است. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ، مهندس سید محسن حسینی در بازدید استاندار گلستان از طرح اراضی اولویت دار استان در شهرستان ترکمن اظهار کرد: کل اعتبارات اختصاص داده شده این طرح  تاکنون123 میلیارد تومان بوده است و برای اتمام طرح نیازمند 230 میلیارد تومان دیگر هستیم که در سال جاری اعتبار اختصاص داده شده تاکنون 27 میلیارد تومان بوده و امیدواریم 150 تا 200 میلیارد تومان دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی به زودی تخصیص یابد .
وی افزود: احداث سازه های تقاطعی شبکه زهکشی به تعداد 61 دستگاه ، احداث 2 آشغالگیر و 1 رسوبگیر در ابتدای رودخانه قره سو از جمله اقدامات مهم ناحیه 1 زهکشی استان است. 
مهندس حسینی با تشکر از بازدید استاندار محترم از طرح گفت: از جمله مهم ترین اقدامات شرکت آب منطقه ای در این منطقه ، توسعه سد کوچک مخزنی سیجوال از 300 هزار متر مکعب به 2 میلیون و 300 هزار متر مکعب ، لاینینگ کانال انجیراب به طول 8 کیلومتر و احداث چند دستگاه پل است. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ، بهینه سازی ظرفیت مجاری روباز موجود جهت تخلیه سیلاب ها، کاهش مخاطرات ناشی از سیلاب و رواناب ، افزایش بهره وری منابع آب و خاک و ارتقای پتانسیل های تخلیه رواناب جهت مقابله با آبگرفتگی اراضی را از جمله اهداف مهم طرح عنوان کرد.
مهندس حسینی همچنین گفت: مطالعات ناحیه 2 زهکشی واقع در حدفاصل گنبد تا آق قلا در شمال گرگانرود به مساحت 78 هزار هکتار نیز تکمیل شده و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن  550 میلیارد تومان است که در صورت تامین به سرعت آغاز خواهد شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .