عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عملیات زهکشی اراضی اولویت دار توسط شرکت آب منطقه ای گلستان در سطح 42 هزار هکتار


عملیات زهکشی اراضی اولویت دار توسط شرکت آب منطقه ای گلستان در سطح 42 هزار هکتار

عملیات زهکشی اراضی اولویت دار توسط شرکت آب منطقه ای گلستان در سطح 42 هزار هکتار

عملیات زهکشی اراضی اولویت دار توسط شرکت آب منطقه ای گلستان در سطح 42 هزار هکتار با اهدافی نظیر کنترل و جلوگیری از ماندابی و شور شدن اراضی، کنترل سيلاب و ايجاد امنیت غذایی در اراضی شمال استان گلستان در دست اجرا می باشد.

در آبان ماه سال 99 سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، مقرر کرد احداث زهکشهای اصلی و فرعی طرح در سطح 120 هزار هکتار اراضی اولویت دار توسط شرکت آب منطقه ای گلستان اجرایی گردد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، محسن برزعلی اظهار کرد: در حال حاضر از 42 هزار هکتار اراضي ناحیه یک این طرح، عملیات اجرایی 35 هزار هکتار توسط 4 پیمانکار در شهرستان های آق قلا ، بندرترکمن و گمیشان در حال انجام است و در 7 هزار هکتار باقی مانده نیز آماده فرآیند مناقصه هستیم.

برزعلی افزود: در قالب این طرح(42 هزار هکتاری)  ۵۶ کیلومتر زهکش اصلی ( درجه یک ) و 190 کیلومتر زهکش درجه دو به اجرا در خواهد آمد ( احداث یا حفر خواهد شد ) که در حال حاضر 47 کیلومتر زهکش اصلی و 79 کیلومتر زهکش فرعی ( درجه دو ) احداث گردیده است.

وی افزود: تعداد کل سازه‎های تقاطعی شبکه در مسیرهای فرعی 230 دستگاه می‎باشد که 74 دستگاه آن احداث شده است. همچنین تعداد کل سازه‎های شبکه اصلی 32 دستگاه است و تاکنون احداث 9 دستگاه آن به اتمام رسیده است که شامل سازه‎های عبوری از روی زهکش‎های فرعی، سازه‎های عبوری از زهکش‎ها در مسیر جاده‎های اصلی و مواصلاتی منطقه و سازه‎های تخلیه آب (زهکش به زهکش و ...) است.

وی افزود: تا امروز برای این طرح 153 میلیارد تومان هزینه شده است و در سال های گذشته نیز 10 هزار هکتار به بهره برداری رسیده است. 12 هزار هکتار نیز با پیشرفت 75 درصد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه، برای تکمیل 120 هزار هکتار نیاز به 1100 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: پیشرفت کلی طرح در سطح 120 هزار هکتار حدود 17 درصد است که در صورت تامین اعتبار لازم، نسبت به تكميل و تسريع بخشهاي باقيمانده اقدام خواهد شد.

برزعلی مشکلات اجتماعی و کمبود اعتبار پروژه را از جمله مشکلات عمده این طرح عنوان کرد. 

وی افزود: هدف از عملیات احداث زهكش هاي درجه ۱و ۲ در حال انجام توسط شركت آب منطقه اي در شهرستانهای گمیشان ، ترکمن و آق قلا، رفع آبگرفتگی و تسريع در تخليه رواناب از اراضي است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .