عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جايگاه زن و مادر در فرهنگ و آداب ايران اسلامي بسيار پررنگ است

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

جايگاه زن و مادر در فرهنگ و آداب ايران اسلامي بسيار پررنگ است

جايگاه زن و مادر در فرهنگ و آداب ايران اسلامي بسيار پررنگ است

مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: ارزش و منزلت زن و مقام مادر در فرهنگ و باورهاي ملي و مذهبي مردم ايران بسيار پررنگ و با اهميت است و اين جايگاه، خدشه برانداز نيست.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" طي ديدار و نشست با كاركنان زن شاغل در اداره كل به مناسبت هفته بزرگداشت زن، اظهاراميدواري كرد كه بانوان با تاسي از اين باورها و ارزش ها در جهت ترويج و پايداري آنها در جامعه تلاش كنند.

وي با بيان اينكه مسايل فرهنگي در درازمدت اثرات خود را در جامعه باقي مي گذارد، بر لزوم رعايت حرمت ها و منزلت سالمندان بعنوان بزرگان خانواده براي حفظ جايگاه آنان تاكيد كرد.

رستمي همچنين از بانوان خواست كه در تربيت فرزندان خود، حفظ حرمت و ارزش مادران و مادربزرگان را وارد كنند تا اين مساله در ميان نسل فرداي جامعه كه براي هر كشوري مهم است، تسري پيدا كند.

اين مقام مسوول در گلستان اظهارداشت: آمارها و تجربيات نشان داده كه در فرهنگ و آداب ايرانيان و مسلمانان، مادر، شاكله خانواده است كه حتي بعد از فوت پدر نيز با در قيد حيات بودن مادر، اين شاكله حفظ مي شود.

رستمي با بيان اينكه هيچ فردي در زندگي انسان نمي تواند جايگزين جايگاه مادر شود، گفت: به دليل منزلتي كه زن در باور ديني و ملي ما دارد ، اهميت احترام و ارزش به اين جايگاه، صدچندان است.

رستمي به گفتمان حضرت امام (ره) مبني بر اينكه از دامن زن، مرد به معراج مي رود، اشاره كرد و گفت: فرموده حضرت امام سخن بزرگي است كه ريشه در مسايل ديني، مذهبي و فرهنگي ما دارد.

اين مقام مسوول در گلستان درباره تساوي حقوق زن و مرد در جامعه نيز ، گفت: به اعتقاد من، استفاده از ظرفيت ها و توانمندي ها فراخور استعدادها و قابليت فردي انسان ها، همان تساوي حقوق است و تفكيك جنسيتي براي تعيين امتيازات، به دور از عدالت است.

رستمي با بيان اينكه توزيع فعاليت ها بايد براساس شايستگي افراد و كاركنان صورت گيرد،گفت: رويكرد ما در مديريت بر شيوه اختيار- مسووليت و نظارت استوار است و اعتقادم بر برون سپاري مسووليت ها، تفويض اختيار و نظارت بر امور است.

وي اضافه كرد: به تعالي سازماني مي انديشم و پيشبرد اهداف تشكيلاتي و توسعه منابع انساني و در نهايت، رضايتمندي شغلي كاركنان كه بخشي از آن، تامين معيشت آنان است، علي رغم محدوديت هاي مالي مد نظر است.

رستمي در پايان از خداوند متعال به خاطر توفيق خدمتگزاري به مردم، شكرگزاري كرد و گفت: مردم عزت و احترام ويژه دارند و بايد در انجام امور آنها دلسوزي، احساس مسووليت، رغبت و ميل به خدمت كردن را با توجه به شعار سال رهبري كه معناي آن، كليد حل مشكلات در مملكت است، در خود پرورش دهيم.

يكي ديگر از توصيه هاي پاياني مديركل راه و شهرسازي گلستان به بانوان شاغل در اين اداره كل، ترويج امر به معروف از جمله حجاب و عفاف و رعايت و توجه به آن با ضوابط شرعي و قانوني در جهت تحقق رويكرد و اهداف سازماني كاركنان بود.

در ادامه اين نشست، پيرامون مسايل و مشكلات شغلي بانوان شاغل در اداره كل، بحث و بررسي شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .