عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سرپرست شرکت گاز گلستان شرایط برخورداری از تخفیف ۱۰۰ درصدی گاز بها را اعلام کرد


سرپرست شرکت گاز گلستان شرایط برخورداری از تخفیف ۱۰۰ درصدی گاز بها را اعلام کرد

 سرپرست شرکت گاز استان گلستان خبر داد: مشترکان کم مصرف گاز خانگی در مناطق مختلف شهری، ‌روستایی و عشایری، از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبوض گاز بهره‌ مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی، علی طالبی، با اعلام این خبر، اظهار داشت: با هدف کمک به دهک‌های پایین جامعه ، برنامه رایگان شدن قبوض گاز دولت تدبیر و امید،مصوب در ۱۹ آذرماه سال جاری مطرح شد که در این رابطه قبوض گاز مشترکان کم مصرف رایگان شده و این مشترکان از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند ‌شوند.

وی ادامه داد: این مصوبه علاوه بر کمک به معیشت ۳ دهک پایین جامعه، این امکان را فراهم می‌کند تا مشترکان گازخانگی درنحوه مصرف خود بازنگری کرده و مصرف خود را به نوعی، مدیریت وبهینه نمایند.

طالبی درادامه، افزود: نحوه محاسبه قبوض گازبرمبنای اقلیم آب و هوایی انجام می شود ضمن اینکه در دو بازه زمانی ایام گرم و سرد نیزمیزان گازبها متفاوت است.

به گفته سرپرست شرکت گازاستان گلستان ، ایام سرد از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین و ایام گرم از ۱۶ فروردین تا ۱۵ آبان است که بر این اساس، درایام سرد سال، مشترکان دراقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ اگر درهرماه کمتراز۲۰۰ متر مکعب گازمصرف کنند،ازتخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

 مهندس طالبی تصریح کرد: براساس این مصوبه، میزان مصرف مجازبرای اقلیم ۴ درایام سرد سال، ۱۵۰ مترمکعب در ماه تعیین شده است.

ایشان با بیان این که این سقف مصرف در ایام گرم سال تغییر می‌کند و به میزان ۴۵ متر مکعب در ماه برای هر ۵ اقلیم در نظر گرفته شده، زمان اجرای این مصوبه را از اول دی ماه اعلام کرد.

 سرپرست شرکت گاز استان گلستان همچنین اظهار داشت: مصرف‌کنندگان گرامی چنانچه مصرف گاز را به نسبت سال های ۹۶ و ۹۷، تا حدود ۱۰ درصد کاهش دهند، کل گازبها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد، درعین حال، اگر مشترکان پر مصرف به نسبت سال ۹۶ و ۹۷، بیش از ۱۵ درصد افزایش مصرف داشته باشند، قیمت کل گاز مصرفی آن‌ها، ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .