عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان جزو ۱۰ استانی است که نرخ بیکاری آن تک رقمی است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

گلستان جزو ۱۰ استانی است که نرخ بیکاری آن تک رقمی است

گلستان جزو ۱۰ استانی است که نرخ بیکاری آن تک رقمی است

رئیس کارگروه کارگری ستاد دهه فجر استان گلستان از تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان خبر داد و گفت: گلستان جزو ۱۰ استانی است که نرخ بیکاری آن تک رقمی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سعید مازندرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان گلستان تا آذرماه امسال ۹.۳ درصد بود این رقم در فصل بهار روی عدد ۸.۵ درصد قرار گرفت میانگین نرخ بیکاری استان گلستان در مدت سه فصل امسال زیر ۱۰ بوده و این در حالی است که در کشور ۱۰.۵ درصد است.

وی دستیابی به استانداردهای کشوری در حوزه تولید را از اولویت‌های مهم خواند و تصریح کرد: از تعداد ۷۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری استان نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در گلستان وجود دارد، تعداد زیادی از کارگران استان نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

سعید ماندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از تدارک و پیش‌بینی ۱۰۵ برنامه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر خبر داد و افزود: در کارگروه کارگری و کارآفرینی دهه فجر ۹۳ برنامه به صورت شهرستانی و ۱۲ برنامه استانی پیش‌بینی شده است که در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، یادواره شهدا، تجلیل از زنان سرپرست خانوار و ... است.

مازندرانی با اشاره به بهره‌برداری پروژه‌های اشتغالزایی به مناسبت دهه فجر گفت: ۲۱ میلیارد تومان پروژه در استان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود که زمینه اشتغال ۲۰۱ نفر را فراهم خواهد کرد.

وی از راه‌اندازی نخستین کارگاه صنعتی ریسندگی ابریشم در گالیکش خبر داد و گفت: این پروژه با حمایت تسهیلاتی به بهره‌برداری می‌رسد تا ابریشم‌بافی در استان گلستان مورد حمایت و تقویت قرار بگیرد.

رئیس کارگروه کارگری ستاد دهه فجر استان گلستان افزود: ۱۴ طرح از محل تسهیلات روستایی از طریق اعتبارات تسهیلات صندوق کارآفرینی امید افتتاح می‌شود که در قالب طرح‌های بوم‌گردی است و برای بانوان و اقشار روستایی در نظر گرفته شده است.

مازندرانی از ایجاد کارگاه شیرینی با اشتغال ۲۰۰ نفر از بانوان خبر داد و ابراز کرد: کارآفرین این پروژه در سطح کشوری به عنوان نمونه انتخاب شده است.

وی با اشاره به توسعه کارخانه شیر پگاه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانک رفاه گفت: طرح‌های نیمه‌تمام زیرپوشش وزارت تعاون تا پایان دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بهره‌برداری ۱۴ طرح صندوق کارآفرینی امید در استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مازندرانی در خصوص خسارت‌های کرونایی و حمایت از مشاغل و طرح‌های اقتصادی و تولیدی بیان کرد: در استان گلستان ۱۱ هزار و ۲۵۰ طرح به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان را به بانک معرفی کردیم که تاکنون ۷ هزار و ۷۷۱ طرح به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان دریافت تسهیلات کردند و مابقی در حال تکمیل پرونده و تضامین هستند.

وی گفت: برای طرح‌های گردشگری و ورزشی تا آخر بهمن فرصت داده شده تا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند به دلیل اینکه استان گلستان یک استان گردشگری است و از این نظر آسیب‌های زیادی به دلیل کرونا به مشاغل وارد شد لذا مبلغ وام تا سقف ۹۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و زمان پرداخت اقساط از خرداد ۱۴۰۰ به بعد است.

به گفته مازندرانی؛ سالن‌های ورزشی و استخرها در زمینه کرونا دچار مشکلات فراوانی شدند و برای آنها تسهیلات کرونایی در نظر گرفته شده است تاکنون ۲۵ باشگاه از این تسهیلات کرونا استفاده کردند اما تعداد این باشگاه‌های ورزشی بیشتر است.

گلستان جزو ۱۰ استانی است که نرخ بیکاری آن تک رقمی است


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 294
  • کد خبر : 80286