عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شرایط ابطال پروانه چرای دام و تعیین مجری طرح مرتع داری در مراتع بلامعارض


شرایط ابطال پروانه چرای دام و تعیین مجری طرح مرتع داری در مراتع بلامعارض

 

شرایط ابطال پروانه چرای دام و تعیین مجری طرح مرتع داری در مراتع بلامعارض

 رییس اداره مرتع و اموربیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان  اعلام کرد: شرایط ابطال پروانه چرای دام و تعیین مجری طرح مرتعداری در مراتع بلامعارض ابلاغ شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تاج قلی فرهنگ دوست رییس اداره امور مراتع و بیابان این اداره کل با اعلام شورای ابطال پروانه های چراگفت:شرایط ابطال پروانه چرای دام ودارای 13 بند و 4 تبصره میباشد.

فرهنگ دوست با تشریح بندها و تبصره های مربوطه افزود: اعم این بندها شامل:

1-جعل در مفاد مندرج در پروانه چرای دام با تشخیص مراجع ذی صلاح

2- در مواردی که دارنده پروانه چرای دام، مرتع را اجاره دهد.،(تبصره: احراز اجاره مرتع منوط به تنظیم صورت جلسه تحقیقات محلی توسط مامورین (ضابطین دادگستری) اداره کل (اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان) منضم به سایر مدارک و مستندات و ارائه آن به کمیسیون موضوع بند 10 این فصل خواهد بود.)

3- ترک حرفه مرتع داری به مدت 2 سال متوالی، بدون اعلام کتبی به اداره کل،(تبصره: در خصوص احراز ترک حرفه مرتع داری همانند تبصره ذیل بند 2 همین فصل عمل می گردد)

4- هر گونه تغییر کاربری اراضی ملی در محدوده پروانهچرای دام بدون اخذ مجوز قانونی

5- عدم اجرای مفاد مندرج در پروانه چرای دام از قبیل ظرفیت چرا، مدت و زمان استفاده از مرتع(تبصره: در صورت عدم رعایت این بند اداره کل و یا ادارات تابعه پس از دو بار اخطار و ابلاغ رسمی (حداقل در دو فصل چرا) به متخلفین و در صورت عدم رعایت این بند برای بار سوم ، نسبت به ابطال پروانه چرا دام اقدام می نماید.)

6- عدم پرداخت سالیانه حقوق دولت و عوارض قانونی ناشی از تمدید پروانه چرای دام بدون عذر موجه

7- در صورت عدم رعایت مفاد بند 20 و تبصره ذیل آن بند39 و تبصره دو ذیل بند 46 فصل دوم این شیوه نامه

8- عدم اجرای مفاد بند 48 فصل دوم شیوه نامه

9- مرتع دار بدون کسب موافقت کتبی اداره کل، پروانه چرای دام خود را به شخص دیگری اعم از حقیقی یا حقوقی انتقال دهد و به فروش رساند.

10- تشخیص موضوع ابطال پروانه چرای دام در خصوص بندهای 1،2،3،4،5،6،7،8،9 این فصل بر عهده کمیسیون بند 42 بوده و حداکثر سه ماه پس از ابلاغ تصمیم کمیسیون بند 42، قابل تجدید نظر در کمیسیون بند 49 می باشد.(تبصره: تصمیم کمیسیون بند 49 قطعی و لازم الجرا است و اداره کل مکلف است تصمیمات اتخاذی کمیسیون را در اولین فرصت اجرا نماید. معترض به تصمیم کمیسیون می تواند پس از ابلاغ برای اشخاص داخل کشور، به مدت 3 ماه و برای اشخاص مقیم خارج از کشور ، شش ماه در راستای تبصره 3 ماده 16 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، در آن مرجع ثبت اعتراض نماید.

11- با اعلام کتبی مرتع دار به اداره کل مبنی بر انصراف از بهره برداری از مرتع، پروانه چرای دام باطل می گردد.

12- اجرای تبصره 3 ماده 9 آیین نامه اجرای قانون اصلاح تبصره (1) ماده (47) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مصوبه 20/1/91 هیات وزیران

13- در صورت در خواست مرتع داران جهت تغییر محل تعلیف دام، پروانه چرای دام صادره باطل خواهد شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .